qwerty Startet 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2014 Hei. Jeg har i på byttet ut noe av komponentene i tenningssystemet på min gamle AQ140a. Coil, høyeffekt tørr coil, fra Biltema Kondensator, mekonomen Stifter, mekonomen Pluggkabler, eurofritid Montert og justert kamvinkel, tenningetidspunkt og alt virket veldig bra.... Jevn og fin gange på tomgang. Men et par ting jeg stusser litt på. Ved kjøring med ca 4000 rmp, opplever jeg at motoren "lugger", virker som den mister tenning et sekund. Så går den greit videre. Senere på dagen ved tomgangskjøring så stoppet den, ville ikke starte igjen. Sjekker stiftåpning og den er alt for liten. Juster opp og alt virker greit igjen. Men så skjer det samme igjen. Tar da ut stiften og ser at den "plasttappen" som skal hvile mot aksling i fordeler er smeltet/deformert. Her har det vært varmt. Ved montering er aksling smurt opp med fett slik at det skulle være liten friksjon. Mine spørsmål nå er: Hva er årsaken til at motor "lugger"? Er det ikke gunstig med høyeffektcoil fra Biltema? Jeg har bestilt nye plugger, stifter og kondensator fra VP forhandler. Mulig den blir frisk med originale deler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.