Fusentast Startet 20.Mai.2014 Del på Facebook Startet 20.Mai.2014 (redigert) Min Volvo 2001 går som en klokke i fri, også uten gasspådrag, men så fort den settes i gir, mister den turtall og stanser. Innimellom klarer den å streve seg opp i turtall så den ikke stanser. Da kjører den fint så lenge det skal være, men så snart jeg nærmer meg kaien og senker turtallet, dør den igjen. Jeg syntes det er merkelig siden det ikke er noe problem når den går i fri. Finnes det et orakel der ute som kan gi meg en forklaring? Redigert 20.Mai.2014 av Fusentast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Hva er tomgangsturtallet i fri? Er det for lavt ift hva som er anbefalt, kan det være at motoren ikke klarer å dra seg opp når giret koples inn. Det er relativt lett å endre tomgangsturtallet på disse motorene.Bare å løsne en låsemutter og deretter stille skruen som regulerer hvor langt tilbake gasshendelen på motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
Fusentast Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Verre var det ikke! Takk til Fjord28cs for kjapt og bra svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.