Jump to content

Mariner 60HK Bigfoot stopper på tomgang etter noen minutter


Bigfoot60

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har nylig kjøpt en Mariner 60HK Bigfoot totakter med 3 stk. sylindere. Motoren er fra 2001.

 

Beskrivelse av problem:

Motoren starter greit og går greit på høyere turtall, men har en lei tendens til å stoppe etter å ha gått noen minutter på tomgang.

Etter å ha kjørt motoren varm (10+ min. båttur) stopper den ganske ofte på tomgang når vi f.eks. skal legge til kai.

 

Pluggene er nye.

 

Jeg er en amatør, men ønsker å gjøre et forsøk på finne ut av dette selv.

 

Vurderer å skru av forgasserne for å rense dem, men da jeg ikke har gjort det før er jeg noe bekymret for at jeg kan gjøre vondt verre.

Har prøvd å google en del på nette for å få et innblikk i hvordan det gjøres og mener det er noe jeg bør greie.

Men, siden det er 3 stk. forgassere lurer jeg på om jeg etter demontering/rensing/montering av forgasserne blir nødt til å synkronisere forgasserne etterpå. Etter å ha lest på nettet får jeg inntrykk av at det kan være vrient å synkronisere 3 stk. forgassere uten lang erfaring og riktig verktøy og blir derfor usikker på om jeg bør begi meg ut på dette.

 

Håper å få noen tips til om rensing av forgasserne er riktig sted å begynne og om synkronisering vil være nødvendig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...