Kenryd Startet 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2014 Hva er anbefalt? Impregnere på innsiden eller utsiden av kalesje? Er det holdbart med Maritim sin vanlige kalesjeimpregnering eller må en gå for den dyrere varianten de har (Acapella)? Tips og råd mottas med takk! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Google er din venn :-) Utsiden og rimelig stæsj.. https://baatplassen.no/i/topic/57338-kalesjeimpregnering-egenutfoert-test/ mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Og hvilken type kalesje har du, type ny og tynn eller den vanlige typen? Jeg bruker parafinbasert (billig, biltema osv)på den vanlige typen og har hatt stort hell med det. Imprignerer selvsagt på utsiden. Kan virke som innsiden også fungerer med skjønner ikke vitsen. Bruk rull/pensel og ikke søl på rutene. Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 er blitt fortalt at hvis du gjør det fra innsiden skal visstnok kalesjen bli stivere, strammere på en måte. For å forhindre at den evnt "henger" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 (redigert) Hvis man impregnerer fra innsiden, vil ikke utsiden fremdeles kunne trekke litt vann så det står vann i det ytterste, uimpregnerte stoffet? Eller trekker impregneringen tvers gjennom stoffet så det blir mettet helt gjennom? Redigert 20.Mai.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Shiny Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Impregnerer på utsiden, vil ha vannet til å prelle lettere av. Har brukt Acapella med godt resultat. Venter 3 sesonger mellom impregneringene. Har Makrilux 37(sorry for event feilstaving) stoff. Holder seg veldig lik som ny. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Kenryd Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Bruker du da med farge eller blank Acapella Shiny? Lurte litt på den i grunn Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 @Pinkvin: Har den gamle stofftypen :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
akva Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Jeg brukte impregnering fra BT. Sprayet på og strøk det ut med en myk klut. Kalesjen er tett. Ingen lekasjer i det hele tatt Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Bruker klar, hadde ventet med farge til den er falmet og synger på siste sesonger. Har fått opplyst at de med farge er litt tykkere i konsistens og dermed gir litt stivere stoff. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Kenryd Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Da ble det Acapella, blå sådan. Min kalesje er noen år, vet ikke hvor gammel den er, men er noe falmet så Maritim anbefalte å bruke den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 (redigert) Å bomskudd ble det.... da jeg åpnet boksen var den av type lys blå og min kalesje er mørk blå.... da er det på igjen. Har nå impregnert med Maritim sin vanlige, da det var det jeg hadde før regnværet her. Ville jo helst bruke Acapella. Kan jeg behandle med blank acapella over den jeg har brukt nå mon tro? Redigert 29.Mai.2014 av Kenryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.