Jump to content

Er RM69 konkurs?

Gabi

Recommended Posts

Jeg skulle kjøpe reservedeler til Min RM69 elektriske septikpumpe Senior i dag hos båtbutikk i Tønsberg. Det var snakk om tilbakeslagsventil på innløo og utløp. Men fikk da beskjed om at RM69 var konkurs. Og at de hadde prøvd å ringe rundt en masse steder for å få tak i deler men uten hell.

Har noen andre hørt om dette? Kjedelig å ikke få tak i ventil når pumpa koster kr 4-5000'.....

Jeg var innpå siden der og kikket, men de har ikke til min pumpe. Ser ut som deler til toalett....

Forhandleren hadde vært i kontakt med Telmo og hadde ikke fått hjelp til å skaffe reservedeler derfra heller...

Må det være originale tilbakeslagsventiler?

Kan ikke løse tbv som settes på slangen brukes? Slik som denne? : http://www.flak.no/produkter/VVS_og_lenseutstyr/Skroggjennomfoeringer/Tilbakeslagsventil_multi

eller denne: http://www.maritim.no/smabeslag/lenseplugg-og-ror/tilbakeslagsventil-plast-25-38-mm

Edited by Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Wallas: det er et alternativ de du nevner. Jeg ser også at seasea.no har rm69 tilbakeslagsventil.

Jeg snakket med Maritim idag og de bekreftet også at RM69 var konkurs. Kjedelig for oss som har rm utstyr...

Jeg prøvde på denne tid ifjor å få kjøpt deler til RM69 toalett. Allerede da var det umulig å få tak i, både i Norge og i en butikk i Sverige. Svaret da var at RM var i store problemer og ikke produserte, restlageret var tydeligvis allerede da ganske skrapa.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

• 1 year later...

I går monterte jeg ny håndpumpe til mitt toalett Sealock RM69. Etter lenge å hørt fabrikken ikke produserte lenger fikk jeg beskjed om at den var oppegående og leverte. Komplett pumpe med frakt litt over 900,-. Endelig

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

• 2 years later...