Larvik1 Startet 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2014 Hei, Har en Ford Sabb 2704 som står i en Fjord 880. Har fått et problem at den lekker kjøleveske når motoren er i gang. Lekkasjen kommer selvsagt på steder som er nærmest umulig å se/komme til. Nede på venstre side - midt på motoren. Siden jeg uheldigvis ikke er begavet med kunnskap om motorer, utover normalt vedlikehold som mannen i gata kan, lurer jeg på hva/hvor jeg bør starte å feilsøke eller er dette verksted-mat? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Hei. Det vil være en fordel om du kan legge ved et bilde som viser hvor lekkasjen er. Sitér dette innlegget Link to post
Larvik1 Svart 21.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 God ide, tar bilde imorgen! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 (redigert) Det er normalt en tappekran fra blokka på Babor side. Redigert 21.Mai.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tore B Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Prøv å bruk speil og se om du finner ut hvor det er. Kritt kan også brukes til å lokalisere små lekasjer, lag en strek langs blokka. Jeg hadde en mystisk lekasje for noen år siden, og brukte radiartortetteguffe fra Thorshov bilrekvisita, problem løst! Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 rusthull i fryseplugg Sitér dette innlegget Link to post
Larvik1 Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 (redigert) Hei, Har fått tatt et bilde av der lekkasje forekommer. Hva tror dere? Lekkasjen er til venstre for skyggen i sprekken Tok også en liten filmsnutt med telefonen, skal se om det går å laste den opp... Redigert 24.Mai.2014 av Larvik1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larvik1 Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Fant endelig ut av feilen. Lekkasjen kom ikke der jeg først trodde, den kom fra avtappingsrør rett ovenfor. Fikk skrudd av røret, trangt som pokker selvsagt, og kraven på røret som sitter i anslutningsbolten i motoren var ødelagt. Dette er enkel sak å fikse! God følelse å finne/utbedre feilen selv uten hjelp av fagfolk, og ikke minst billigere :) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.