Jump to content

Ford Sabb 2704 lekker kjøleveske

Larvik1

Recommended Posts

Hei,

Har en Ford Sabb 2704 som står i en Fjord 880. Har fått et problem at den lekker kjøleveske når motoren er i gang. Lekkasjen kommer selvsagt på steder som er nærmest umulig å se/komme til. Nede på venstre side - midt på motoren.

Siden jeg uheldigvis ikke er begavet med kunnskap om motorer, utover normalt vedlikehold som mannen i gata kan, lurer jeg på hva/hvor jeg bør starte å feilsøke eller er dette verksted-mat?

Takker for svar!

Prøv å bruk speil og se om du finner ut hvor det er. Kritt kan også brukes til å lokalisere små lekasjer, lag en strek langs blokka. Jeg hadde en mystisk lekasje for noen år siden, og brukte radiartortetteguffe fra Thorshov bilrekvisita, problem løst!

Hei,

Har fått tatt et bilde av der lekkasje forekommer. Hva tror dere?

bilde

Lekkasjen er til venstre for skyggen i sprekken

Tok også en liten filmsnutt med telefonen, skal se om det går å laste den opp...

Edited by Larvik1 (see edit history)

Fant endelig ut av feilen. Lekkasjen kom ikke der jeg først trodde, den kom fra avtappingsrør rett ovenfor. Fikk skrudd av røret, trangt som pokker selvsagt, og kraven på røret som sitter i anslutningsbolten i motoren var ødelagt.

Dette er enkel sak å fikse!

God følelse å finne/utbedre feilen selv uten hjelp av fagfolk, og ikke minst billigere :)

Takk for svar!