Jump to content

Skal kjøpe meg speedbåt..

Ulrik99

Recommended Posts

Hei. Har da tenkt meg å kjøpe en speedbåt, en Phantom 20.
Tenkte å starte med en liten motor (30 hk) før jeg går over til en større en når jeg blir eldre, eller er det helt teit?

.. da tror jeg heller jeg ville kjøpt noe mindre om jeg skulle hatt 30hk i første omgang.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det vil jeg si er helt teit, denne båten er vel godkjent for opptil 200 hk eller noe sånt. Og med en 30 hk vil den vel såvidt gå framover. Kjøp heller en Hurrycane 370 eller noe lignende å sett en 30 hk på.

Tror ikke du ville fått en phantom 20 opp i plan med 30 hk dessverre. Disse veier vell +- 400 kg. Flotte båter, men ville da hvertfall hatt 90hk og oppover på phantom.

Har en Argo 16 jeg vurderer å selge. Denne går fint med 25-30. Har selv hatt 40 hk og fikk 40 knop med lift og stålpropell. (Forrgie eier hadde 25 hk, gjorde +- 30 knop).