Jump to content

Hva er dieselprisen for tiden?

Smurph

Recommended Posts

Prisene variere vel etter hvilken type diesel som selges.

Farget diesel er dyrere enn MGO (gassolje). MGO leveres i forskjellige kvaliteter, 500 ppm og 1000 ppm svovel.

Volvo Penta krever at det skal brukes farget diesel EN590 på D-motorer. Brukes gassolje kan det medføre avkorting på garanti/reklamasjoner.

Helt standard opplegg med rabatt på solvik, men det er bare gjeldene mandag til og med torsdag. Den har vært en stund nå siden de ble UnoX.

Om det mot formodning bare skulle være sommerhjelper tilstede, så bare be de ringe en av innehaverene (en av de er stort sett på jobb).

30 øre på 400l+ og 50 øre 500l+

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

8,70 i Vatlandsvåg Ryfylke

Dette viser vel dette poenget med at noen forhandlere har økt marginene sine ganske mye de senere årene?

Argumentet om at marinaene må ha høyere marginer enn vanlige bensinstasjoner går jo på at sesongen er så kort og at volumene er så mye lavere. Da blir blir det kanskje litt underlig at prisene øker proporsjonalt med befolkningstettheten?

Jeg synes det er fantastisk at prisen i Vatlandsvåg er 8,70, i Arendal 11,99 og i Oslo 13,50. :confused:

Jeg betalte 8,90 ved Askøy båtsenter da jeg hentet båten i november !

Så ble det 9,90 i Egersund og 10,90 i Arendal og 10,90 ligger det på i langesund nå siste jeg fylte!

Ser tendensen dyrere jo lenger øst man kommer!:/

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Takk for tips om Solvik! Setter kursen dit når jeg skal fylle opp i morgen! :smiley: Må nok titte litt nærmere på drivstoffbørsen. Har oppdatert den et par ganger selv, men ikke vært så flink til å sjekke alternativer. Solvik ligger jo i rimelig distanse og ser ut som en fin tur i tillegg!

Nå er jeg så aktiv på sjøen at de 30 litrene som tanken tar fort brukes opp... Fylte full tank 18.mai, nå har jeg kvart tank igjen... Jeg har satt opp på lista mi over nyanskaffelser til båten en større dieseltank til neste år. Erfaringen min så langt tilsier at det nok er en god idé... Nå planlegger jeg jo to-tre ukers båtferie siste uka i juli-begynnelsen av august med tur nedover til svenskekysten, og da tror jeg at jeg kommer til å gå litt lei av å fylle annenhver dag...

Vet ikke helt hvor mye jeg forbruker, men tror det ligger på rundt to liter i timen ved rundt 5 knops fart? Tror ikke det er så hakka gæli beregnet når jeg ser på antall timer kontra påfyllinger.

Da har Energi 1 tanken kommet på plass på Oksenøya marina. Dvs, den er ikke helt koblet ferdig ennå, men skal visstnok åpne før neste helg.

Tror de tar sikte på å ligge under Solvik i pris.

Skal forhøre meg litt ang hvilken type som selges

bilde

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...