Jump to content

KAD 43 2000 MOD Joda 290 Sport Lekker kjøleveske hvor?

BÃ¥rd Johansen

Recommended Posts

Det lekker ikke mye, men må etterfylle nå og da.Det samler seg i oppsamlingskar under motor.

Ser at langs pakning bunnpanne har rent kjølevæske så det ser ut som om det kommer

fra fremkant motor. Skulle det være topp-pakning som må byttes har noen en ide om tid og

kostnad for jobben ?

Joda 290 Sport

Hei, sjekk mellom termostathus og eksosmanifoil, og mellom termostathus og ferskvannspumpe. Her er det kun noen tykke O ringer som tetter, og disse ligger bare klemt imellom termostathus, pumpe og manifoil. Det er ikke uvanlig at disse begynner å dryppe lit når motor blir varm og det blir trykk på kjølvannet. Har selv måtte bytte disse på mine kamd 44 motorer som jeg har nå, og en 61a motor som jeg hadde tidligere

Hei. Jeg har 2 stk Kamd 300 motorer så jeg vet ikke om disse kan sammenlignes, men de jeg har vil IKKE ha mye frostvæske i ekspansjonstanken. De vil ha nivået litt under minimum. Her stabiliserer det seg. Alt som blir fyllt over "spytter" den ut ganske kjapt. Har hørt fra flere Kamd eiere som har erfart det samme. Så hvis nivået i din tank stabiliserer seg på samme måte er det ingen grunn til engstelse.

Har en TAMD41P motor og den spytter også ut kjølevæske hvis jeg fyller opp til minimum streken. Den stabiliserer seg slik at det akkurat ligger litt i bunnen av ekspansjonstanken. Motoren går aldri varm og nivået går aldri så lavt at det er tørt i ekspansjonstanken så jeg slipper etterfylle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...