hakonrk Startet 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2014 Hadde vært praktisk å kunne handle dagligvarer fra båt i området rundt Asker/Bærum, men hvilke butikker ligger slik plassert at dette er mulig? Det er en Ica på Slependen som jeg av og til besøker med bil, og en Rema 1000 på Vollen som jeg aldri har besøkt. Begge ligger rett ved sjøen, men hvordan er det med gjesteplasser for småbåter? Er det andre butikker som dere heller vil anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
dskog Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Hva med Sandvika. Litt langt å gå fra gjestebrygga kanskje. Hvis du ikke har mast kan du legge deg på nordsiden under E18. Da er du ikke langt fra Kiwi. Sent fra min HTC One S via Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Slemmestad er veldig praktisk, legger oss der og går noen meter å handler. Lurer på om det er Lime... kjeden Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 (redigert) Det er en Joker i Nærsnes, men gjestehavnen der er ganske dårlig. Som Båtmagasinet skrev: "Urolig/lite egnet ved nord-østlig vind". Skal du legge til i Nærsnes bør du se om du kan låne en av de vanlige båtplassene på innsiden av brygga. Se etter grønn merking som viser at plassen er ledig for korttidslån. Redigert 22.Mai.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Gjestehavna i elva i Sandvika , så har du Kiwi i finstadbygget og Sandvika storsenter innen noen hundre meters avstand. Ellers så har du den kommunale brygga ved holmenskjæret og holmensenteret. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Holmensenteret. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
knut1955 Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Lysaker brygge har dagligvare i umiddelbar nærhet... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 I vollen kan du fordøye utenpå de nye småbåtplassene (bryggene ser ut som en paraply på bildet, markøren står på Rema) og tasse noen få meter til Rema. Ev kan du legge deg på gjesteplasser på marinaen og gå bort. Kk Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Takk for alle tipsene! Ang. den paraplybryggen på Vollen, så lurte jeg faktisk på om det var mulig å fortøye på utsiden noen få minutter, mens man handler. Flott at du kunne bekrefte det, KongKing. Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 I Slemmestad har man dessuten en spesialforretning for italienske matvarer. Skikkelig digg. Prøver å unngå Lime selv, da disse er kjeltringer emm. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
KongKing Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Jeg har ikke fortøyd på utsiden av "paraply-brygga" selv, men har hentet folk derfra. Det burde vel være noe å feste båten i, men har ikke sjekket dette. Ev kan du trekke tauet over på andre siden og bruke utriggerne der å fortøye i. Kk Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Gjestehavnen i Sandvikselven burde fungere helt utmerket om du ikke stikker for dypt. Du er da i butikken etter 1 min gange Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bateman Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Kiwi "rett oppi veien" fra Leangbukten...ca 15 min spasertur. Ikke veldig org gjestehavn men mulig å legge til ytterst på Tangen. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Justina Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Ved Vollen marina og Fjordkroa er det vel greit å ligge noen minutter for bunkring av vått og tørt. Ca 5 min å gå til Rema Sitér dette innlegget Link to post
Baylife Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Vollen er veldig greit, er blitt mer gjestehavn der nå og tar maks 5 min til Rema1000. Sætre har en veldig fin en, men det kan kanskje bli litt i lengste laget unna asker/bærum Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Sandvika er jo det enkleste, under motorveibrua. Alternativt er holmen greit. Lang flytebrygge å legge til på og ikke mange meter til holmensenteret. Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Vekker opp denne tråden igjen da jeg nå har en båt som er mer egnet til kjappe handleturer, og har noen nye erfaringer å dele: 1. Paraplybrygga på Vollen kunne ikke brukes, for de hadde satt opp et høyt gittergjerde rundt brygga. 2. På Holmen var gjestebrygga (den lange utstikkeren) proppfull av fiskere da jeg sist var der, og det var så mye fiskesener ute at det skinte som spindelvev i sola. Følte meg ikke komfortabel med å trenge meg inn blant alle fiskesenene. 3. Sandvika hadde en veldig fin og lang gjestebrygge, med masse plass. Eneste spørsmålet er havneavgiften. Hvis jeg ikke husker feil tok de 150 kroner for å ligge der for dagen. Gjelder dette også for korte stopp? I så fall er det helt uaktuelt for en kjapp handletur. Det var en mindre brygge lenger inn i Sandvikselva som jeg oppfattet som gratis i opptil 3 timer, men der er det ofte fullt. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Legg deg i gjestehavna på Vollen, og du har kun 3 min å gå til Rema1000 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kaspara_Nærsnes Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Du kan legge til på Proppsen (rett ved slippen) i Bukta i Nærsnes, og gå 2 min opp til Joker-butikken. Det er gjesteplasser på utsiden av brygga. Sitér dette innlegget Kaspara AIS: http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=10&mmsi=258101030¢erx=10.50207¢ery=59.76384 Link to post
hakonrk Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Legg deg i gjestehavna på Vollen, og du har kun 3 min å gå til Rema1000 Er alle longsideplassene på bildet under gjesteplasser (også de to helt nederst), eller gjelder det bare noen av bryggene? Du kan legge til på Proppsen (rett ved slippen) i Bukta i Nærsnes, og gå 2 min opp til Joker-butikken. Det er gjesteplasser på utsiden av brygga. Altså her? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Vollen gjestehavn markert. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hakonrk Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Vollen gjestehavn markert. Takk skal du ha, prøver denne neste gang. Forresten, bare så spørsmålet fra lenger opp i tråden ikke blir glemt: Noen som vet hva som er policy'en for korttidsopphold på gjesteplassene i Sandvika? Er det 150 kroner uansett hvor kort tid man ligger der? Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 2.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 (redigert) Forresten, bare så spørsmålet fra lenger opp i tråden ikke blir glemt: Noen som vet hva som er policy'en for korttidsopphold på gjesteplassene i Sandvika? Er det 150 kroner uansett hvor kort tid man ligger der? Jeg kontaktet nettopp Bærum kommunes veiledningstorg, og de opplyste meg om at det ikke koster noe å ligge ved disse gjestebryggene på dagtid, kun overnatting som koster noe. Redigert 2.August.2016 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaspara_Nærsnes Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Altså her? Nei, ikke der du har markert, men på yttersiden av den brygga som buer. Har ikke noe å tegne med her nå..... Der kan du ligge gratis på dagtid, men koster litt å ligge over natten. Sitér dette innlegget Kaspara AIS: http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=10&mmsi=258101030¢erx=10.50207¢ery=59.76384 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.