Jump to content

Dagligvarebutikk i Asker/Bærum med gangavstand til gjestehavn?

hakonrk

Recommended Posts

Hadde vært praktisk å kunne handle dagligvarer fra båt i området rundt Asker/Bærum, men hvilke butikker ligger slik plassert at dette er mulig? Det er en Ica på Slependen som jeg av og til besøker med bil, og en Rema 1000 på Vollen som jeg aldri har besøkt. Begge ligger rett ved sjøen, men hvordan er det med gjesteplasser for småbåter? Er det andre butikker som dere heller vil anbefale?

Hva med Sandvika. Litt langt å gå fra gjestebrygga kanskje. Hvis du ikke har mast kan du legge deg på nordsiden under E18. Da er du ikke langt fra Kiwi.

Sent fra min HTC One S via Tapatalk

Det er en Joker i Nærsnes, men gjestehavnen der er ganske dårlig. Som Båtmagasinet skrev: "Urolig/lite egnet ved nord-østlig vind". Skal du legge til i Nærsnes bør du se om du kan låne en av de vanlige båtplassene på innsiden av brygga. Se etter grønn merking som viser at plassen er ledig for korttidslån.

Edited by Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Gjestehavna i elva i Sandvika , så har du Kiwi i finstadbygget og Sandvika storsenter innen noen hundre meters avstand.

Ellers så har du den kommunale brygga ved holmenskjæret og holmensenteret.

Mvh. SAP

I vollen kan du fordøye utenpå de nye småbåtplassene (bryggene ser ut som en paraply på bildet, markøren står på Rema) og tasse noen få meter til Rema.

bilde

Ev kan du legge deg på gjesteplasser på marinaen og gå bort.

Kk

Takk for alle tipsene! :thumbsup: Ang. den paraplybryggen på Vollen, så lurte jeg faktisk på om det var mulig å fortøye på utsiden noen få minutter, mens man handler. Flott at du kunne bekrefte det, KongKing.

I Slemmestad har man dessuten en spesialforretning for italienske matvarer. Skikkelig digg. Prøver å unngå Lime selv, da disse er kjeltringer emm.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Jeg har ikke fortøyd på utsiden av "paraply-brygga" selv, men har hentet folk derfra. Det burde vel være noe å feste båten i, men har ikke sjekket dette. Ev kan du trekke tauet over på andre siden og bruke utriggerne der å fortøye i.

Kk

Kiwi "rett oppi veien" fra Leangbukten...ca 15 min spasertur. Ikke veldig org gjestehavn men mulig å legge til ytterst på Tangen.

Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera

Vollen er veldig greit, er blitt mer gjestehavn der nå og tar maks 5 min til Rema1000. Sætre har en veldig fin en, men det kan kanskje bli litt i lengste laget unna asker/bærum

• 2 years later...

Vekker opp denne tråden igjen da jeg nå har en båt som er mer egnet til kjappe handleturer, og har noen nye erfaringer å dele:

1. Paraplybrygga på Vollen kunne ikke brukes, for de hadde satt opp et høyt gittergjerde rundt brygga.

2. På Holmen var gjestebrygga (den lange utstikkeren) proppfull av fiskere da jeg sist var der, og det var så mye fiskesener ute at det skinte som spindelvev i sola. Følte meg ikke komfortabel med å trenge meg inn blant alle fiskesenene.

3. Sandvika hadde en veldig fin og lang gjestebrygge, med masse plass. Eneste spørsmålet er havneavgiften. Hvis jeg ikke husker feil tok de 150 kroner for å ligge der for dagen. Gjelder dette også for korte stopp? I så fall er det helt uaktuelt for en kjapp handletur. Det var en mindre brygge lenger inn i Sandvikselva som jeg oppfattet som gratis i opptil 3 timer, men der er det ofte fullt.

Legg deg i gjestehavna på Vollen, og du har kun 3 min å gå til Rema1000

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Legg deg i gjestehavna på Vollen, og du har kun 3 min å gå til Rema1000

Er alle longsideplassene på bildet under gjesteplasser (også de to helt nederst), eller gjelder det bare noen av bryggene?

bilde

Du kan legge til på Proppsen (rett ved slippen) i Bukta i Nærsnes, og gå 2 min opp til Joker-butikken. Det er gjesteplasser på utsiden av brygga.

Altså her?

bilde

bilde

Vollen gjestehavn markert.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vollen gjestehavn markert.

Takk skal du ha, prøver denne neste gang.  :thumbsup:

Forresten, bare så spørsmålet fra lenger opp i tråden ikke blir glemt: Noen som vet hva som er policy'en for korttidsopphold på gjesteplassene i Sandvika? Er det 150 kroner uansett hvor kort tid man ligger der?

Forresten, bare så spørsmålet fra lenger opp i tråden ikke blir glemt: Noen som vet hva som er policy'en for korttidsopphold på gjesteplassene i Sandvika? Er det 150 kroner uansett hvor kort tid man ligger der?

Jeg kontaktet nettopp Bærum kommunes veiledningstorg, og de opplyste meg om at det ikke koster noe å ligge ved disse gjestebryggene på dagtid, kun overnatting som koster noe.  :thumbsup:

gjesteplasser_sandvika.png

Edited by hakonrk (see edit history)