ailuwest Startet 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2014 Hei. Har litt problemer med innenbordsmotoren på båten min. Lurte så på om en Yamaha 4 takters motor på 2.3 hk vil kunne drive båten i havner og slikt? Har feste for å feste motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Har gjort samme øvelse med en 4 hk motor, det var ikke umulig, men i vind er du nok sjanseløs! Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 2,3 hk Honda gir en Yngling fart på 4-5 knop Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Litt forskjell på en Yngling og en 30 fots seilbåt...Ynglingen veier vel rundt 600 kilo med lite overbygg. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Hakkannen Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Ville nok i alle fall hatt 6-8 hk, greit å ha litt mer kraft å skyve fra med i motvind/motstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 2hk på banner 28 ga ca 6 knop. Spørsmålet er om båten din er dobbelt så stor eller 2 fot lenger. Banneren er ekstremt lettdrevet. Er skeptisk til dette som permanent løsning, må nok seile inn og ut av havner når det blåser en del. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Jeg hadde en 15hk fire-takter på min 27 fots seilbåt som veide 2 ton (tom), og det fungerte meget bra under alle forhold. En 2,3hk ville jeg aldri ha overveid. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
godthaab- Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Har 6hk på 2 tonn seilbåt. Funker opp til 8ms motvind i skjerma fjorder, hvis bølger stopper det ennå litt før. Hva veier din, 4 tonn? Vil tro du får problemer i situasjoner du skal dreie opp mot vinden og har dårlig plass med 2,3hk. På rolige dager går det sikkert fint. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
godthaab- Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Inn og ut av havn vel og merke, og blikk stille! :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
godthaab- Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Men det er jo en så midlertidig løsning som det kan få blitt så du burde uansett sjekke muligheten for å få lånt en større en til du får fiksa hovedmotoren. (Hehe rotete mange innlegg, skreiv litt på farta) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.