Jump to content

Biltema Instrument, Giver og kobling.Dieseltank

Jomes

Recommended Posts

Hei.

Jeg har i dag kjøpt Biltema instrument, giver for måling av diesel på tanken.

Tanken følger skroget og "skrår" i bunnen. Funnet ut jeg kunne bruke 300 mm giver.

Litt usikker på om jeg har koblet riktig, og vil forhøre meg med dere her inne.

Ut fra giveren er en blå og svart kabel. Fra instrumentet er Rød+, Svart- Vit / med rød stripe på, og en blå.

Jeg har koblet følgende :

1) Blå fra giver har jeg koblet til blå på instrument samt til minus på batteriet. Er dette riktig ?

2) Svart fra giver har jeg koblet til svart på Instrument samt til minus på batteriet. Er dette riktig ?

3) Rød fra instrument koblet jeg til + på turteller lampa i dasjbordet. Og det samme med Den vite med rød stripe på.

Det som er dillemaet er at jeg mener å ha lest at giveren skal eller MÅ jordes til dieseltanken , det har ikke jeg gjort. og evnt hvorfor skal den jordes til tanken.

Og til det siste, Må giveren ligge i et rør i tanken eller kan den monterer rett ned i tanken. Jeg mener å ikke ha så lite diesel som måleren viser nå,,,,,den viser kun slutten på det røde, alltså omtrent tom. Skrur jeg av strømmen går viseren tilbake til 0 punkt.

Føler noe av koblingene er gale, særlig hvis det skal / må kobles til godset på tanken , er dette for å korrekt visning ?

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...