nomen Startet 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2014 Driver å lurer på hvor på pontongen jeg skal lime padsene,bør jeg ha de langt oppe,eller ned mot siden? Det beste er kanskje å legge jolla på vannet bak "moderskipet",og merke av hvor de skal være slik at man ikke trenger å løfte jolle unødig høyt for å få den opp i krokene. Har noen bilder/tips å komme med? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sigurd Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Jeg har akkurat tilpassa og montert ved å la jolla flyte fritt og merka nøyaktig slik at den flyter mest mulig fritt ved for meg middels trim på båten (diesel, vann) Jeg forskjøv også jolla litt for å ha badeleider fri, og så til at hekklanterna ikke ble dekka. Hos meg er festene på plattforma løft ca 5 cm for å unngå å få padene for lavt på jolla. Padenes nedre kant er ca i senter av siden på pantongen. Husk å maskere godt før du påfører limet. Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Enig med Doodlebugger her. Legg jolla bak, og tilpass paddene deretter. Fort gjort å få seg en overraskelse ellers.... :-) Husk å dra båten på land med mindre det er helt stille når du skal lime paddene på. Limet fester umiddelbart, så det skal lite bevegelse til før plasseringen blir feil.... Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Lurt å slippe ut et lite pust med luft før du klemmer på padden slik at det blir lettere å få hele flata inntil. Blir det ikke 100% rundt kantene maskerer du og stryker på ei 2-3mm sika fuge. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Da legger jeg jolla på vannet og merker av,blir nok best slik. Takk for svar. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
tomfro Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 kan være greit å feste paddene litt lavere en nøytralt vann, da vil jolla henge litt i plattforma og du slipper å høre på at jolla ligger klakker ved bevegelse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.