Jump to content

Tips om plassering av snapdavitfester på gummi jolle

nomen

Recommended Posts

Driver å lurer på hvor på pontongen jeg skal lime padsene,bør jeg ha de langt oppe,eller ned mot siden?

Det beste er kanskje å legge jolla på vannet bak "moderskipet",og merke av hvor de skal være

slik at man ikke trenger å løfte jolle unødig høyt for å få den opp i krokene.

Har noen bilder/tips å komme med?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Jeg har akkurat tilpassa og montert ved å la jolla flyte fritt og merka nøyaktig slik at den flyter mest mulig fritt ved for meg middels trim på båten (diesel, vann) Jeg forskjøv også jolla litt for å ha badeleider fri, og så til at hekklanterna ikke ble dekka. Hos meg er festene på plattforma løft ca 5 cm for å unngå å få padene for lavt på jolla. Padenes nedre kant er ca i senter av siden på pantongen. Husk å maskere godt før du påfører limet.

Enig med Doodlebugger her. Legg jolla bak, og tilpass paddene deretter. Fort gjort å få seg en overraskelse ellers.... :-) Husk å dra båten på land med mindre det er helt stille når du skal lime paddene på. Limet fester umiddelbart, så det skal lite bevegelse til før plasseringen blir feil....

Lurt å slippe ut et lite pust med luft før du klemmer på padden slik at det blir lettere å få hele flata inntil. Blir det ikke 100% rundt kantene maskerer du og stryker på ei 2-3mm sika fuge.