VannTro Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Dere driver å løser motorproblemene ser jeg, men hva med krisen i heimen ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Scand7100 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Konkuranse. Hva er feilen. Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Sving Hei Eg har ein 1977, 8-10 ståande. "Vrir seg på konen" Kva tyder det? Eg føl med på tråden, og håpar trådstartar får slitaren i gong. Ask Svinghjulet står montert på veivakselen, den er kon. Det hender at svinghjulet vrir seg på denne konen. Det er ingen kile som låser delene sammen. Da blir disse Sabbene nesten Umulig å starte, hvor mye det flytter seg vil avgjøre graden av problemer. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Hva er riktig posisjon på svinghjulet i forhold til veivakselen når der ikke er kile? Sitér dette innlegget Link to post
MariusW88 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 støtstengene står på riktig plass, det har jeg sjekket. men no ser det ut som om det er diesel pumpen som er problemet.. får ikke diesel fram til dysen, sjekket med frydebø og de skulle ha 3800 + mva for ny. noen som har erfaring med og overhale pumpen? jeg har også skiftet topp pakning, dieselfilter og fått overhalt dysen. skal ut og skru av lokket på regulatoren og se at alt e på stell der. Sitér dette innlegget Link to post
MariusW88 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 nå så ikke jeg alle svar og tips som var kommet her, var jo en side til jeg blingset på :) no har diesel pumpen blitt sendt inn til Sabb Frydenbø A/S for kontroll og overhaling. jeg har enda ikke fått diesel ut fra dysen, kunne ikke kjenne noe støt i dysen,heller ikke noe knirkelyder. hadde den montert på utsiden av motoren og ingenting skjedde. hehe krisen i heimen e jo at sabb motoren ikke går, har jo vært kanon vær lenge og båten ligger til kai, det er jo kjedeligt, men no får vi se hva Frydenbø finner ut av :) Lufte med kompressor og trykk i tank går fint, hvis man gjør det med omhu, kjører ikke på med fult trykk, som dere sier så kan tanken revne. ja jeg har justert inn ventilene og slipt dem, sjekket opp i boken at støtstenger står som de skal. men no er det helg og ikke så mye mer og gjøre med motor før pumpen kommer tilbake, så da får jeg fikse litt kosmetisk på båten så den er helt klar for oppstart ;) Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Da ligger det ann til att du får i gang en renovert evighets maskin. Denne ruggen tuffer lenge med de inngrepene du allerede har gjort ja..) Sitér dette innlegget Link to post
MariusW88 Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Jaja da var det liv i skuten :D måtte ny dieselpumpe til, men no går hun som en klokke! Har fått overhalt det meste så nå bør den holde noen år til :) ble jo dyrt men bare en tur ut på fjorden så var det vel verdt pengene :) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.