Higre Startet 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2014 Jeg kjøpte redningsvest på Jula 10-15 kg, denne testa vi i badebaseng og den snur ikke ungen, er det noen som har en sikker anbefaling på vest som virker ? http://www.jula.no/flytevest-til-barn-659112 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Vi har regatta vest til lillejenta og en lik om hun har med venner(hun er tross alt snart 18 mndr) den var best i test den gangen men har ikke testa den, kosta mindre enn på jula på tilbud. Tenkte å prøve den i sommer i praksis. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Ville varslet jula om vesten ikke funker. Tipper de ikke vil selge en vest som ikke fungerer. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
bare lek(k)er Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Desverre ikke uvanlig, det er svært få vester som snur barn med bleie. (har gått endel tråder på det tidligere her på bp) forøvrig står det veldig klart i bruksanvisningen til vesten. Sitat "VARNING! Flythjälpmedel minskar risken för drunkning, de säkerställer inte räddning. Använd inte blöja som ger flytkraft tillsammans med flytvästen (gäller endast för kroppsvikt högst 15 kg). Endast avsedd för simmande i förhållandevis lugnt vatten. Västen gör inte att en medvetslös person i tunga kläder hålls upprätt. Temperatur: -10 till 50 °C." Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Her er en liten test: http://www.klikk.no/foreldre/tester/article841010.ece Regatta og Helly-Hansen best. Sitér dette innlegget Link to post
bermuda Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Den blir jo markedsført som flytevest, er forskell der. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 En god leveregel er ikke å ha bleie på ungene om været er slik at det kan være fare for ulykke Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Higre Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Testet uten bleie, reklamen sier "holder barnet riktig vei i vannet" , har nå testet Helly sin og den snur også så går for den Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Hei, Jeg har ikke svaret til det du spør om. Men, som en motivasjon til å lete videre vil jeg fortelle om en liten episode: Vi lå i havna på Herføl. Min kone ser det først: "Hva er det?" I siden på en seilbåt 3-4 båser bortenfor ser vi et orange gjenskinn. Jeg spretter opp og går bort. Først fort, så fortere... I vannet rett ved siden av båten ligger en unge. Med vest. Ansiktet net. Det er helt stille. Jeg løfter han / henne opp. Da begynner gråten. Og da reagerer foreldrene. Kommer å tar henne i mot. De satt i cokpiten, 2 meter unna. Men ungen kunne ikke lage en lyd mens den lå i vannet. Jeg vet ikke hvor gammel den var, men var i "bleie-alder". Jeg vet ikke om noen vester kan snu en unge med bleie, men spørsmålet er viktig. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Det er ikke alt man skal kjøpe på Jula/Biltema - ref unger som ikke blir snudd/brann i båter... Er for å spare penger, men ikke alltid på det som er viktig. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Jeg kjøpte redningsvest på Jula 10-15 kg, denne testa vi i badebaseng og den snur ikke ungen, er det noen som har en sikker anbefaling på vest som virker ? http://www.jula.no/flytevest-til-barn-659112 Sørg ihvertfall for å kjøpe en vest som er merket med minst 150 Newton. Jula-vesten er merket med 100 Newton, og er et flyteplagg, ikke en redningsvest. Flyteplagg har ikke krav på seg til å kunne snu en hjelpesløs person. Jula har forøvrig vært korrekte i sin markedsføring og merking, såvidt jeg kan se. De bruker kun begrepet flytevest, og de henviser til riktig standard. Standardene heter: EN ISO 12402-5 for 50 Newton EN ISO 12402-4 for 100 Newton EN ISO 12402-3 for 150 Newton EN ISO 12402-2 for 275 Newton Flere tester har vist at selv anerkjente produsenter av og til har problemer med designkravene. Så les deg opp på f.eks den testen som Mulligan viser til. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Framtia Svart 24.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Gerhard, da reddet du et liv den dagen! Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.