Jump to content

Hva slags pakkboks er dette?

Bjarty

Recommended Posts

Hva slags pakkboks er dette og hva gjør jeg før sjøsetting?

Som bildet viser har den en nippel, er det til fettpresse?

Jeg har tatt av den store gummislangen der var det helt tomt inni, han være at båten har stått på land noen år, og har vært fyllt med regnvann og is, måtte hakke is ta jeg kjøpte den

bilde

Det er en fettsmurt pakkboks med talgpakninger. Det skal egentlig være smørekopp på den, men en kreativ tidligere eier har nok byttet til nippel. Pump inn litegrann grease med en fettpresse, ikke mye. Gjenta dette 2-4 ganger i året sånn ca. Slangen skal være tom, dvs den fylles med vann ved sjøsetting. Men du bør ha doble slangeklemmer på den...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

veldig lite, denne greasen du presser inn her skal kun smøre en simmering som ligger mot akslingen.

Dersom du presser for mye fett inn her vil denne bare presses bakover og fylle gummislangen og videre ut til hylsen som sitter i akterstevnen, denne er også vannkjølt og må ikke fylles med grease, da virker den ikkje

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...