Jump to content

Exide Equipment Gel batterier - forhandler/pris?

176-671

Recommended Posts

Hei.

Frøken Båt trenger nye batterier, etter at de som står ombord har fungert fint siden 2007. Nå er eventyret over for deres del - de tar tilsynelatende fortsatt lading, men det skal lite til før spenningen faller ned på historisk bunnivå. Man skal kanskje ikke forvente noen lengre levetid enn dette - de har fungert prikkfritt frem til nå.

Er på jakt etter en forhandler/leverandør i Østfold/Vestfold/Oslo-området (evt. over på svenskesiden av Svinesund) som kan levere EXIDE EQUIPMENT GEL på 140 Ah. Modellen som sitter i båten pr. nå heter ES1600. Hvor mye bør man betale for noe slikt, om man finner en forhandler som ikke tar en helt ublu pris? Er det noen anbefaling ang. hvilken forhandler jeg bør gå til?

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Jeg ville gått etter noe helt annet enn de batteriene du har hatt og som kun har holdt i skarve 7 år. Men kanskje du har behandlet de dårlig?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Med tanke på hvem som har eid og hatt et godt forhold til båten frem til forrige sesong - og hvem som har bistått med utformingen av 12V-anlegget - tror jeg ikke batteriene har vært spesielt røft behandlet. Hva mener du bør være en forventet levetid for slike batterier, gitt pen behandling?

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Takker.

Jeg raste gjennom div. dokumentasjon på nett og la merke til at Sønnak ikke anbefaler denne batteritypen brukt som startbatteri. Jeg har ennå ikke hatt anledning til å ta meg tid til å sjekke hvordan de øvrige batteriene (identiske, som du vet - men inngår i ordinær forbruksbank) har det med seg selv, men det ene som er benyttet som startbatteri har det ikke bra. Mulig at forbruksbatteriene er i en bedre tilstand, det får jeg svar på om noen dager.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...