Jump to content

yamaha 9.9 vmax 2-takt 2007 eller yamaha 9.9 sport 4-takt 2009?


kasperlt

Recommended Posts

2-takteren har vel potensiale for mere effekt (15 hk). Vet ikke om 4-takteren har det samme ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

9.9 sport 4t er vel basert på 20hk blokk ut fra hva jeg har lest her.. Og sies at 9.9 vmax egentlig er en 15hk (med avgift betalt)...?

 

Nå vet ikke jeg hvor vektfølsom Hasle'n er , men på en mer vektfølsom båt hadde jeg gått for 2T.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

I følge flere selgere på finn virker det som totakts V-Max Jr. er årgangsvarer som bare stiger i pris :giggle: Er totakteren i god stand ville jeg ha gått for den. En lettere motor å hanskes med (bære) og enklere teknologi gjør at det er mindre som kan gå galt. Disse motorene er gode motorer som holder lenge hvis de blir tatt vare på :smiley:

Link to post

Det står jo en del om emnet her https://baatplassen.no/i/topic/101414-trimme-yamaha-99-sport-til-20-hk/

Men F9,9 Sport er jo en tung sak, godt over 50 kg, siden det er samme blokk som F15 og F20.

 

Så den 2-takteren er jo greiest å hanskes med hvis man vektlegger vekta, bokstavelig talt.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Tror jeg ville kjøpt den med Yamaha 9.9 v-max 2007 mod 2-takt. Denne fordi det blir mindre vekt på båten og den er lettere å bære. Den er også enklere å vedlikeholde, du slipper å ta oljeskift og skifte oljefilter. Som Hakkannen sier over: enklere teknologi gjør at det er mindre som kan gå galt.

 

Dersom jeg skulle brukt den til fisking og dorging (noe jeg gjør) ville jeg valgt Yamaha 9.9 sport 2009 mod 4-takteren siden den har lettere for å gå lenge på tomgang uten å bli sur (sotete tennplugger). Den er muligens mer stillegående også uten at jeg kjenner til lydnivået på v-max.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...