Arne Lian Startet 11.April.2003 Del på Facebook Startet 11.April.2003 I dag kom Belanor ut med ny info ang. CD oppdateringen (dette gjelder ikke minnebrikker): http://www.belanor.no/dllvis9.asp?id=5 11.04.03: Oppdatering Bluechart CD Vi har fremforhandlet med Garmin en gratis oppdatering for alle som har kjøpt MEU020R Oslo-Lista på CD ROM pga mangel Kragerø-Lillesand. Alt du trenger å gjøre er å bestille oppdateringsversjon 5.0 på CD-ROM fra oss når den er tilgjengelig (rett rundt hjørnet; følg med på nettsidene våre), unlocke og betale den på Garmin's nettsider, via UNLOCK UPDATE CD, og sende kopi av utskrift fra disse nettsidene til oss som bekrefter unlock til MEU041R eller MEU042R og betaling til Garmin på USD 125. Vi må også få en kopi av kjøpskvittering på ditt opprinnelige kjøp av kart-CD'en, samt bank-kontonummer. Hva de mener med "betaling på Garmins nettsider" skal jeg gå mere i dybden på... Dette blir som julaften og 17.mai på en gang Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 5.Mai.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2003 Jepp, da ligger oppdaterings CDen klar for utsendelse hos Belanor og diverse forhandlere, min er allerede på vei i posten og jeg gleder meg som en unge http://www.belanor.no/dllvis9.asp?id=5 Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 5.Mai.2003 Del på Facebook Svart 5.Mai.2003 Jepp, da ligger oppdaterings CDen klar for utsendelse hos Belanor og diverse forhandlere, min er allerede på vei i posten og jeg gleder meg som en ungeKan du sjekke ut området begrenset av lengdeparallellene E 009.22.500 og E 009.30.000 samt breddeparallellene N 58.45.000 og N 58.52.500 ??? Dreier seg om omådet *innseilingen til Kragerø syd av Jomfruland, fjorden innover til Kagerø og kystnært farvann sydover til innseilingen til Risør fra nord*? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 7.Mai.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2003 Kan du sjekke ut området begrenset av lengdeparallellene E 009.22.500 og E 0098.30.000 samt breddeparallellene N 58.45.000 og N 58.52.500 ??? Dreier seg om omådet *innseilingen til Kragerø syd av Jomfruland, fjorden innover til Kagerø og kystnært farvann sydover til innseilingen til Risør fra nord*? Ja dette var som å komme fra helvete til himmelen, ivertfall for min del. Litt værre for deg PanPan da ditt område utifra det jeg skjønte av de litt kryptiske koordinatene, så ser det ut til at nesten det eneste av gamle synder/russiske kart måtte jo selfølgelig ett av disse kartbladene være i Kragerøområdet. Se om du er fornøyd med utsittene, hvis ikke gi beskjed! Den lille gule firkanten du ser i toppen av dette bildet er ett detaljkart 1:10 000 som kommer frem når man zoomer inn ytterligere: Litt mer innzoomet: Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 7.Mai.2003 Del på Facebook Svart 7.Mai.2003 Greide å skrive en feil. Angivelsen av området skal være: Området begrenset av lengdeparallellene E 009.22.500 og E 009.30.000 samt breddeparallellene N 58.45.000 og N 58.52.500 ??? Dreier seg om omådet *innseilingen til Kragerø syd av Jomfruland, fjorden innover til Kagerø og kystnært farvann sydover til innseilingen til Risør fra nord*? Arne Lian: du har funnet de samme lengdparallellene som jeg nå oppgir. Det ser ut til at CD'en og Bluechartbrikken her mangler det samme. Men dette er den eneste alvorlige missen jag har funnet fra syd av Göteborg via Oslo til vest av Lista. Hadde håpet dette var rettet på Kart CD'en! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Mai.2003 Del på Facebook Svart 7.Mai.2003 Beklager, det er ikke fint gjort av meg - men jeg klarer allikevel ikke å dy meg..... Men uttrykket "lengdeparallellene" er ikke riktig. :nono: Det er nemlig breddegradene som til tider kalles "parallellsirkler" - etter som de er parallelle, både i kartet og i virkeligheten. Lengdegradene derimot, det er jo meridianene og de er slett ikke parallelle i virkeligheten - selv om man i kartene innfører en "kunstig feil" for å få dem til å se parallelle ut. Altså egentlig bare pirk, men jeg synes at når man benytter uttrykk fra navigasjonen så bør det også være korrekt. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PanPan Svart 8.Mai.2003 Del på Facebook Svart 8.Mai.2003 Beklager, det er ikke fint gjort av meg - men jeg klarer allikevel ikke å dy meg..... Gode Poseidon! Du har jo rett slik du fremstiller det, - helt i orden! Jorda er for meg hverken flat, eller en kubus for den saken skyld! Men, så -en tanke: Hva hvis man har brukt Mercators projeksjon.? Slik jeg lærte det en gang, på folkeskolen, - i den projeksjonen er lengdesirklene overført til parallelle linjer - eller lengdeparalleller om man vil!? Da er spørsmålet til Poseidon: Vet du hvilken projekson som er benyttet i sjøkartene våre? Uten å være 100% sikker lurer jeg på om det ikke er Mercators? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 14.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2004 En liten påminnelse til dere som måtte ha BlueChart på CD: Cd oppdateringen er nå klar hos Belanor, og dette er versjon 6.0. Samme oppdateringen som kom på brikkeversjonen rundt nyåret 2004. Hvorfor de ikke har opplyst om dette på infosiden deres er meg ukjent, fikk greie på dette via direkte kontakt. Hva denne oppdateringen inneholder utenom det som ble beskrevet i en annen tråd blir det store 125$ spørsmålet........Min ligger antagelig i postkassa på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 14.Mars.2004 Del på Facebook Svart 14.Mars.2004 Vet ikke nøyaktig hva oppdateringen er i detalj, men på denne tråden kan du lese om hvilkene områder som er oppdatert siste halvedel av 2003. http://www.garmin.com/cartography/bluechar...jsp?sku=MEU041R Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.