Jump to content

Bakken Motor, ulik pris på finn.no og hjemmeside

Alexo

Recommended Posts

Jeg er en av de som tenker å kjøpe ny motor i år. Jeg har derfor fulgt mye med prisendringer og slik. Jeg forstår meg ikke helt på prisene og "tilbudene" til bakkenmotor.

Her koster motoren 69.825kr uten hk avgift. Det utgjør 161,50kr x60 = 9690kr.
Det betyr at motoren med hk avgift koster 79515kr.
bilde

Noen bør vel gjøre de oppmerksom at de har et utdatert tilbud liggende ute.

Regner med at de fjernet det da, bakken er en stor leverandør og regner med at de ikke vil forvirre kundene.

Send de en mail davel..

Den administratoren som endret overskriften har også formulert seg feil. Da motorprisen med rabatt er LAVERE en uten hk avgift. Kjøpsprisen på den med 75kr rabatt kontra den med 161,50 kr rabatt er bare kr 665kr på 60hk. Dette vil jeg si er SAMME pris uansett tilbud. Forhandler har bare endret startprisen på motor veil pris på motor før de har gitt rabatt..

De kan likeså skrive at motoren koster 700 00 000kr så gi deg et supermongotilbud på 99% = 693 00 00. Da koster jo motoren bare 70 000 og du har fått et kjempetilbud :yesnod:

Kommentar fra moderator: Moderator er også forvirret, startinnlegget sier at pris er kr 69.825 uten hk avgift og kr 70490 med rabatt.

Har endret tittelen nok en gang, håper det er ok nå. (Var opprinnelig 'Bakkenmotor rare priser')

Trur det er bra at vi passer på dem, det er jo en gylden anledning for dem å jukse litt. Denne HK-avgiften er ikke noe Forhandlerne skal ha glede av.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

de får jo glede av den via økt salg

Edited by teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Har tenkt tanken selv john_kr. Har derfor screenshot av "gammel" prisene deres. Så får vi se. En ting er sikkert, jeg kjøper ikke motor før etter 1 juli ;)

Trur det er bra at vi passer på dem, det er jo en gylden anledning for dem å jukse litt. Denne HK-avgiften er ikke noe Forhandlerne skal ha glede av.

Dette er nok et avgiftsfrafall som i størst grad vil glede forhandlerne over tid tror jeg. Påhengsmotorer har vært unaturlig "billige" i Norge under HK-avgiftstiden.. Norske forhandlere har tjent mindre pr. solgte motor enn f.eks. i Sverige...

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

http://prispressarna.mamutweb.com

http://www.blocket.se/prispressarnase

Priser som er lavere enn lavest. NB! Svenske kroner. Ganges med 0,9 :saint:

Löjligt.. hur e det möjligt ?

DF50 ATL 62900kr
DF60 ATL 63900kr 2013
DF70 ATL 72.900:- 2013
DF80 ATL 80.900:-
DF90 ATL 83.900:-
DF115 ATL 92.900:-
DF140 ATL 99.900:-

Edited by teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

"veiledende pris" har jo ganske lenge betydd "villedende pris" :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

På utenlandsk så heter det vel; Manufacturers suggested retail price, hvilket er en grei definisjon og så er det opp til enkelte forhandler i et fritt marked å ta hva de kan for varen de selger.

Vi ser vel forøvrig allerede nå konturene av at forhandlere vil benytte sjansen til å øke sin fortjeneste?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg er en av de som tenker å kjøpe ny motor i år. Jeg har derfor fulgt mye med prisendringer og slik. Jeg forstår meg ikke helt på prisene og "tilbudene" til bakkenmotor.

Her koster motoren 69.825kr uten hk avgift. Det utgjør 161,50kr x60 = 9690kr.

Det betyr at motoren med hk avgift koster 79515kr.

Nå er det vel også pr i dag MVA på denne hk avgiften, hvis jeg ikke tar helt feil.

Så regnestykket er vel kanskje slik 161,50kr X 60Hk som blir 9690kr PLUSS 25%mva som er 2422kr

Totalsummen blir derfor 12112kr besparelse uten HK avgift.

Ha en fin dag

Fikk svar på eposten jeg sendte til bakkenmotor.

"Vi ser at dette kan oppfattes noe forvirrende. Mercury feirer i år 75 års jubileum der disse jubileumsprisene er satt opp på egen side -> http://bakken-motor.no/motor_single/mercury-75-ars-kampanje/

Denne kampanjen går t.o.m. 31.05.2014. Vi har håndplukket noen få modeller hos oss som vi selger med sterkt reduserte priser for å møte litt av uroen i markedet rundt regjeringens forslag om å fjerne HK avgiften.
Dette vedtaket er som kjent ikke fattet og føringer for refusjonsordning ligger heller ikke på plass. Så frem til våre "foresatte" har fattet et vedtak så vil det for både oss og forbrukere være litt "uro" rundt prisbildet som
helt sikkert vil falle på plass når føringer for dette ligger klart. Det er her uansett laveste tilbudspris som gjelder til våre kunder :)

Med vennlig hilsen / Best regards

Terje Bakken
Daglig leder / CEO"

Jeg ser demmes side av saken! Hvordan de skal forholde seg til overgangsperioden kan være vanskelig for en forhandler! De prøver ihvertfall å gjøre noe
med prisene, men det er jo begrenset på hvor mye de kan gjøre. Å selge med tap ville jo være uaktuelt for de fleste!

Jeg er en av de som skulle vært å hentet båt, men har innsett at det ikke blir noe båt før etter 1. juli. Det min Leverandør gjør er å skille båt og motor slik at motor ligger registrert på lager frem til 1. juli, men jeg betaler båten inkludert utstyr og da uten motor, serie nr og alle registreringer gjøres nå på forhånd og jeg blir da eier av selve båten. Skulle Leverandøeren gå konk så er det jeg som eier båten. Forsikring ordnes. Jeg betaler da resterende beløp etter 1. juli slik at det ikke er noe tvil om at min motor ligger på deres lagerlokasjon. Dette er en 150hk motor og de kr. 30 000,- trekkes i fra dagens kontrakt og ny kontrakt lages/signeres. Båt lagres i deres reol system frem til 1. juli.

Renhåret og grei ordning for begge parter mener jeg.

Edited by John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160