Jump to content

Quick ankervinsj-bolter knakk ved demontering for service


Gabi

Recommended Posts

bilde

 

bilde

 

Jaja....her skulle jeg være flink. Ifølge bruksanvisningen på min Quick Genius 1000F ankervinsj skal selve trommelen demonteres årlig og de kone delene smøres. De to boltene som skulle skrues ut for å løsne selve kabelaret knakk rett av ved demontering. Se bilde. Ser ut som om både boltene og skroget er i aluminium.

 

Hva kan jeg nå gjøre? Jeg tenkte å demontere vinsjen og levere til mekaniske verksted men da må strømkabler demonteres inn til solenoid og det er ikke så greit og enkelt. I tillegg vil sikkert pakning under vinsjen knekke i biter.

 

Kan jeg bore opp med spesialbor eller noe? Varme sjassiet med varme og fryse boltene med kjølespray og så prøve å løsne med en tang?

Selve boltene er 5mm i diameter. De stikker nå ca 5mm ut fra sjassiet.

Redigert av nopain99 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg stod å funderte på hva jeg skulle gjøre men kom frem til at uansett er det forbasket knotete å holde på med verktøy bakerst og nederst på båten... Siden jeg ille hadde noe spesielt å gjøre ellers idag fant jeg ut jeg like gjerne kunne demontere hele vinsjen fra festene likevel. Så nå er iallefall vinsjen på land og lettere kanskje å få hjelp til å få ut boltene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...