Knutzen1 Startet 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2014 (redigert) Se på pinnen (før start) - D4 225 Skal det være så mye olje på? Olje står høyt på SB motor. BB motor: Redigert 25.Mai.2014 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Ikke lett å se på uskarpt bilde. Men det skal ligge innenfor det området med "skravering" på peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det er langt over skraveringen... Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Og da er det for mye - er dette fylt på etter oljeskift eller uforbrent diesel som blander opp oljen? Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det er etterfylt av verkstedet... Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding... Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager) Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang! Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Jeg mener å huske at innefor skravert område er det greit. Mens hele det flatpressede området markerer max og min. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding... Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager) Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang! Hehe... Neida. Jeg har nok peilet etter boka med åpent lokk på kald motor. Såpass har jeg fått med meg ;) Ok, men da får jeg bare ta ut en liter så blir det nok bra. Hva er forresten konsekvensen av for mye olje? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det er mye teorier om sprengte pakninger og olje som presses ut på steder det ikke skal være. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hold oljenivået på midt eller under. Det har vært havarier pga for mye olje ved at oljen går gjennom veivhusventilasjonen og inn i luftinnsuget. Jeg hadde gjort verkstedet oppmerksomme på dette og krevd skriftlig garanti mot skade. Og så aldri brukt de mer. Dette er en svært alvorlig feil. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hold oljenivået på midt eller under. Det har vært havarier pga for mye olje ved at oljen går gjennom veivhusventilasjonen og inn i luftinnsuget. Jeg hadde gjort verkstedet oppmerksomme på dette og krevd skriftlig garanti mot skade. Og så aldri brukt de mer. Dette er en svært alvorlig feil. Det var deg jeg ville sjekke dette med Bitteliten, da jeg fant noen tidligere artikler fra deg på dette. Er det tilbakeslagsventil på D4? Hvordan fungerer denne? Hvor havner overskytende olje? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 er det over det flate område? hvor mange har egentlig opplevd sprengte simmerringer etc av litt for mye olje? ikke hørt om dette med mindre det er fylt flere liter for mye.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Tilbakeslagsventilen ser du på slangen som går fra bunnpanna opp i veivhusfilteret. Du ser ventilen som to slangeklemmer på slangen. Sjekk veivhusfilter og luftfilter for mer olje enn normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 er det over det flate område? hvor mange har egentlig opplevd sprengte simmerringer etc av litt for mye olje? ikke hørt om dette med mindre det er fylt flere liter for mye.. Vanskelig å si om det går over det flate område, da oljen er helt ny og tynn... Men det kan virke som den går litt over ja. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 28.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Tilbakeslagsventilen ser du på slangen som går fra bunnpanna opp i veivhusfilteret. Du ser ventilen som to slangeklemmer på slangen. Sjekk veivhusfilter og luftfilter for mer olje enn normalt. Det var litt olje rester oppe i filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.