Jump to content

For mye olje på D4?

Knutzen1

Recommended Posts

Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding...

Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager)

Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang!

Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding...

Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager)

Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang!

Hehe... Neida. Jeg har nok peilet etter boka med åpent lokk på kald motor. Såpass har jeg fått med meg ;)

Ok, men da får jeg bare ta ut en liter så blir det nok bra.

Hva er forresten konsekvensen av for mye olje?

Hold oljenivået på midt eller under. Det har vært havarier pga for mye olje ved at oljen går gjennom veivhusventilasjonen og inn i luftinnsuget.

Jeg hadde gjort verkstedet oppmerksomme på dette og krevd skriftlig garanti mot skade. Og så aldri brukt de mer. Dette er en svært alvorlig feil.

Det var deg jeg ville sjekke dette med Bitteliten, da jeg fant noen tidligere artikler fra deg på dette.

Er det tilbakeslagsventil på D4?

Hvordan fungerer denne? Hvor havner overskytende olje?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...