Jump to content

For mye olje på D4?

Knutzen1

Recommended Posts

Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding...

Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager)

Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang!

Det var jo ille, men bedre enn dieseloppblanding...

Du er sikker på at det ikke er grunnet at du har peilet flere ganger etter hverandre slik at olje som har rent fra pinnen ligger i peilerøret. Det renner ut igjen etter noen minutter? (må spørre - beklager)

Om ikke så må/bør du suge ut den ekstra oljen! Og gi verkstedet en verbal omgang!

Hehe... Neida. Jeg har nok peilet etter boka med åpent lokk på kald motor. Såpass har jeg fått med meg ;)

Ok, men da får jeg bare ta ut en liter så blir det nok bra.

Hva er forresten konsekvensen av for mye olje?

Hold oljenivået på midt eller under. Det har vært havarier pga for mye olje ved at oljen går gjennom veivhusventilasjonen og inn i luftinnsuget.

Jeg hadde gjort verkstedet oppmerksomme på dette og krevd skriftlig garanti mot skade. Og så aldri brukt de mer. Dette er en svært alvorlig feil.

Hold oljenivået på midt eller under. Det har vært havarier pga for mye olje ved at oljen går gjennom veivhusventilasjonen og inn i luftinnsuget.

Jeg hadde gjort verkstedet oppmerksomme på dette og krevd skriftlig garanti mot skade. Og så aldri brukt de mer. Dette er en svært alvorlig feil.

Det var deg jeg ville sjekke dette med Bitteliten, da jeg fant noen tidligere artikler fra deg på dette.

Er det tilbakeslagsventil på D4?

Hvordan fungerer denne? Hvor havner overskytende olje?

er det over det flate område? hvor mange har egentlig opplevd sprengte simmerringer etc av litt for mye olje? ikke hørt om dette med mindre det er fylt flere liter for mye..

Tilbakeslagsventilen ser du på slangen som går fra bunnpanna opp i veivhusfilteret. Du ser ventilen som to slangeklemmer på slangen.

Sjekk veivhusfilter og luftfilter for mer olje enn normalt.

er det over det flate område? hvor mange har egentlig opplevd sprengte simmerringer etc av litt for mye olje? ikke hørt om dette med mindre det er fylt flere liter for mye..

Vanskelig å si om det går over det flate område, da oljen er helt ny og tynn... Men det kan virke som den går litt over ja.

Tilbakeslagsventilen ser du på slangen som går fra bunnpanna opp i veivhusfilteret. Du ser ventilen som to slangeklemmer på slangen.

Sjekk veivhusfilter og luftfilter for mer olje enn normalt.

Det var litt olje rester oppe i filteret.

bilde