Ask Startet 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2014 Hei Eg lyt skifta eksosslange. Den gamle er 51 mm, og frå Vetus. Eg ser at Maritim har "godkjent" eksoslange, men kan ikkje sjå kven som har godkjent desse slangane. Einkvan med erfaring med slangane frå Maritim? (Det er berre opningstidene som gjer det enklast å handla hjå Maritim.) Ask Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 (redigert) Maritims eksosslange har ikke ståltråd inni, så de tåler ikke store bøyinger etc. på slangen, da denne fort klemmes sammen (brekker) når den blir varm.( Etter egen erfaring). Ville heller satse på den til Vetus m/ståltråd. Den er veldig lett og fleksibel kontra andre slanger, og kan legges og bøyes i alle fasonger. Redigert 26.Mai.2014 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Har kjøpt eksosslange hos Maritim og den var det ståltråd i. De hadde to typer, den ene var lettere å bøye en den andre. Det du merke hvis du sjekker før du handler. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Da må de ha fått utvidet sortiment. Da jeg handlet for et par år siden var det kun den eksosslangen uten ståltråd inni. ( som også er godkjent bensin/diesel slange) som de hadde i butikken. ( Maritim, Sørlandsparken). Sitér dette innlegget Link to post
ArImI Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Kjøpte eksosslange fra Vetus i fjor, og kjempefornøyd. Kan anbefalaes til alle. Ellers så fant eg ut at Trelleborg har en som ligner veldig på Vetus sin, så kansje vist du finner en forhandler som kan skaffe denne, kan den være vert å se på. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 byttet eksosslange på båten min i år, den ble bestilt fra Maritim og har ståltråd inni, Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Ask Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Hei Takk for svar. Vetusslangane ombord har truleg tolt 5000 timar, så det er ingen grunn til ikkje å stola på Vetus. Problemet er at eg ikkje får tak i Vetus sine slangar over disk her i Bergen. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Jeg har god erfaring med Hydroscan/TESS. Fikk en ukurant dimensjon til dieselfylling, ikke så avskrekkende dyrt heller. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
3rik Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 kjøpte just eksosslange hos proflex under puddefjordsbroen. De har flere typer, og er rimeligere enn maritim. Side 11 i denne pdf: http://www.pro-flex.no/katalog/63-82.pdf Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Kjøpte min fra Hydroscand,de har en meget lett og fleksibel slange som er godkjent av Lloyd`s. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
ArImI Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Her er forhandlere av Vetus. http://univa.no/forhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.