Jump to content

Trenger råd angående kjøp av båt. (for små motorer?)

bergetun

Recommended Posts

Hei,

Vi har gått å sett litt på Gobbi/Atlantis 345 båtene. Veldig fine båter som hadde passet vår familie perfekt. (2 barn, 2 voksne + hund),

De fleste som ligger tilsalgs er motorisert med 2 x VP KAD43 . Totalt 460 hk, men det ligger også en nyere tilsalgs med 2 stk D3-190 hk Totalt : 380 hk i Drammen. (Jeg bor i Bergen) som vi vurderer å se på.

Men før vi bruker penger på å fly over til Drammen, så lurer jeg på om det er noen av dere som har erfaringer med den båten og har noe formening på om 380 hk blir for lite til en sånn båt.

Jeg er livredd for å kjøpe en båt med for liten motor, for det er ingenting som er så ødeleggende for båtgleden som en båt som ikke kommer på plan når man har pakket båten for 2 ukers ferie.

Jeg har vært ombord og testet samme båt med 2x KAD43 og denne motoriseringen passer båten perfekt.

Her er båten jeg snakker om : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47101589&searchclickthrough=true

Toppfarten er IKKE viktig for meg, så lenge jeg kan cruise i 23-25 knop uten å presse motorene hardt. Det som er viktig for meg er at jeg kan invitere venner og familie i båten uten å bekymre meg for at båten kommer på plan.

Hei

For meg ser det ut til at samtlege bilete, i finnannonsa, er katalogbilete.

I så fall hadde eg bede om nye bilete av båten, før eg brukte tid på å sjå på båten.

Ask

har selv 2X200hk i en 315 og det funker helt fint. trur kansje 2X190 blir i minste laget. optimale marsjfart på den er over 27knop da merker jeg båten går lettest i vannet. min topper på 35.