Jump to content

Hvor plassere sink på glassfiberskrog

M/S AIOLOS

Recommended Posts

Jeg skal ha båten på land kommende helg fra onsdag til søndag for bunnsmøring. Har grublet litt på om det er vanlig å ha sink på skroget i tillegg til som jeg har, på ror og propellmutter. Motoren som er en ny Yanmar har ikke sink. Hvis noen har erfaring eller har gjort dette her inne så er jeg takknemlig for svar. Båten er en 25ft. halvplanende Enes snekke

Motoren som er en ny Yanmar har ikke sink. Hvis noen har erfaring eller har gjort dette her inne så er jeg takknemlig for svar.

min motor har heller ikke sink !

jeg har en offeranod skrud rett inn i glasfibern på siden av der proppellerakseln kommer ut, sen er den forbunden med en kobbertråd til proppellerhylsa ! skifter annenhvert år ca da den tæres ! har også en skrudd fast bak proppen på akseln

S/Y Gunga Din

På min seilbåt er det en gjennomgående skrue med offeranode som er koblet til båtens jording for landstrøm på innsiden. Seildrevet er isolert fra motoren og har egen anode i tillegg til propellen. Offeranoden som er koblet til jordingen spises raskt opp, og Lunde Båt mente det var normalt at denne forsvant i løpet av sesongen. Har nå koblet skilletrafo på landstrømmen og håper den da varer litt lenger,,,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...