Jump to content

Hvem selger deler til Sabb Status Marine motorer?

Torsen67

Recommended Posts

Har tittet på en Fram 690 med denne motoren i 36hk utgaven. Maks omdr på denne skal være 2200 som ikke er mye. Men motoren trenger nok nye motorfester da det dunker og slår kraftig i hele båten på tomgang.

Hvor får jeg kjøpt disse?

Er dette bare en drittmotor? (Har lest litt om alutopp og overoppheting) Det sitter Bowman kjøler på den. Selve båten har en del fuktskader i kabinen så der må alt av tekstiler ut, inkl tak og innertrekket på skroget. Da det er en del jobb med interiør så må jeg i det minste forvente en ok motor. Oljen var sort og fin men turteller og temp-måler virket ikke.

Edited by Torsen67 (see edit history)

Tipper du finner det du trenger hos en av Univa sine forhandlere.

Toppen er ikke noe problem sålenge den ikke kjøres for varm.

Lykke til

La Vida

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Hva er forskjell på 690 Family og bare 690? Kan ikke se noe forskjell. DC se flott ut, men er muligens ikke produsert så mange av den?

Eneste forskjellen jeg har lagt merke til med "family" er at den har koøyer på siden, men det er mulig det er noe annet med de også

Sabb Status er vel egentlig en Peuguot motor. Disse motorene fikk navnet Sabb Status etter att SabbMotor i Bergen hadde marinisert dem.

Disse ble levert i en liten periode hos Sabb, og heter vel Sabb Status marine diesel.

Er i utgangspunktet en Peugeot/Indenor xdp 490.

Er så å si identisk med VP MD21 men vp tok ut endel mer hk enn Sabb.