lofot2 Startet 26.Mai.2014 Del på Facebook Startet 26.Mai.2014 Har bestemt meg for å bytte kon på mitt DP-E drev etter at den har vært treg med å reversere. Har manualen, men finner ikke ut om jeg må ta av hele øvre girhus for å bytte kon, eller om man bare kan løfte gir og kon rett opp etter å ha fjernet girvelger og double bearing box. Takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 28.Mai.2014 Del på Facebook Svart 28.Mai.2014 Akkurat jobben vet jeg ikke noe om. Disse greiene er av de tingene jeg ikke vil tukle med selv, selv om jeg har vært mekaniker av yrke. Jeg kjøpte imidlertid en brukt båt med DP-E i fjor, og da fikk jeg med papirer på at disse konene var slipt. Jeg vile sjekket med et Volvoverksted hva en slik jobb kommer på før jeg kjøpte nye deler. Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Tok sjansen på å gjøre det selv, og nå er jobben gjort:-) Ang. spørsmålet jeg stillte så må man demonter øvre girhus fra drevet for å få konet ut. Nå gjenstår det bare å shimme girvelgeren før drevet skal tilbake på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.