Mawe Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Den gamle motoren var saltvannskjølt. Saltvannet tærer opp godset og "kryper" mot sylindre og kanter. Den gamle toppen har samme problem med saltvannstæring. Det er mye bedre å finne en bra bilmotor og jobbe ut fra denne. Det er rimelig lett å skaffe en god bilmotor. Mange som fremdeles driver med gamle volvoer straks man søker litt utenfor Oslo. Man skal imidlertid ha litt flaks for å finne en som er helt ubrukt. Budsjett så langt er som følger: Motor bunn: 5400,- Overhalt topp: 6000,- Ny manifoil: 4000,- Ny overhalte doble Solex: 2500,- (originalt var det enkel Solex og 115 hk) Småplukk som eksosslange mm.: 2000,- Totalt for "ny" motor: ca 20 000,- Det skal dog sies at jeg ikke har montert alt eller startet opp enda, så vi får se til slutt. Skal ta noen bilder av motoren når den er installert. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 (redigert) Hvordan går det med restaureringen? :) Redigert 25.Mars.2015 av yorgoz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.