Legobåt Startet 27.Mai.2014 Del på Facebook Startet 27.Mai.2014 Hei folkens, jeg kom over en artikkel i Aftenposten for en tid tilbake hvor dette forumet var nevnt. Jeg har vært litt i båt, men aldri seilt. I juni/juli skal jeg være noen uker i Cape Town og tenkte at det kunne vært en ypperlig mulighet til å ta et kurs for å bygge på videre i framtiden. Har alltid drømt om å seile, og nå ser det ut til at muligheten endelig byr seg. Spørsmålet er hvilket kurs som er gunstigst å ta for en fersking. Jeg vurderer f.eks. et 'Competent Crew' eller 'Day Skipper' kurs som gjennomføres med to forskjellige lisensieringer og prisklasser: South African Sailing (SAS) og Royal Yachting Association (RYA). Hvilket er best tilpasset eller nyttigst å ta mtp. norske forhold?Hvilke krav til lisenser har man for seilbåter i Norge? Båtførerprøven mm. Framtidsplanen er å kjøpe, seile og forhåpentligvis bo på en 31-34 fot seilbåt på egenhånd. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.