Jump to content

Så vanskelig det var og finne hjelp !:( drevklo

Dennis Selset

Recommended Posts

Holdt på og ringe rundt fleste steder jeg kan komme på og overalt møter jeg enten masse folk som kan masse om det meste unntatt ang min båt. Er det såå unikt?? Jeg kan ikke navnet på mitt hekkagregat og prøver å finne noen som kunne hjulpet med drevklo problem til min båt. Hvorfor er det sååå vanskelig å være litt ny i begreper og møte mindre arrogant holdning ???

bilde

Det ser ikke ut som MerCruiser, de har vel aldri hatt noe slikt, det ser heller ikke ut som Volvo (men belgen og hjelmen er veldig Volvo), men formen kan ligne noe på Sternpwr eller BMW, men de hadde ikke slike transomfester.

OMC hadde derimot runde transomfester, men med et annet oppheng, og Stringer drevene hadde litt annen form.

Det er vanskelig å si med bare ett bilde ovenfra, jeg synes ikke det ligner på noe som helst egentlig, men du har vel hatt båten oppe av vannet, det står garantert et merke ett eller annet sted på drevet, og om ikke kan du i det minste ta noen skikkelige bilder.

Redigert av adeneo (see edit history)

Har nettop hentet båten ser du så rakk akkurat komme hjem fra båt turen fra Haugesund så jeg har ikke hatt denn oppe. Men tenkte skulle det i august og begynne shiningen da. Men ville gjerne ha litt glede av den først da:-) er det noe. Her som evt er enige i den diagnosen om drevklo ?? Han går i gir etc men agregatet reiser seg bare når gir gass i revers..

Kan også nevne at Drive 90 drev ble levert med helt runde transomplater, disse kalles Dana drives og ble brukt på husbåter, disse kunne snues 90 grader slik at undervanns huset pekte rett opp. Slik kunne man ta full service på drevet uten at de behøvde og opp av vannet, samtidig så behøvde man ikke ha drevene stående under vann hele tiden.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Hva med å spørre selger om hvilket drev det er? Han burde vel vite det? Og spør samtidig om han har hatt problemer med at drevet ikke låser seg under bakking, det kan være en liten enkel sak som lett kan fikses igjen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Her er nok celzeron inne på noe, det ligner veldig på et gammelt Dana drev, men det er en merkelig kombinasjon med en Ford motor på det som jeg antar er en europeisk båt?

Som celzeron nevner er transomfestet helt likt de gamle runde til Dana, men de er jo like vanlige som hønsetenner og sannsynligvis ikke lette å finne deler til, med mindre det finnes noen i USA som har noe på lager.

Min personlige mening er at det drevet bør leveres på nærmeste avfallsdeponi, men det får være opp til hver enkelt.

Det er faktisk ikke lett å finne et skikkelig bilde heller, men dette er Dana drev, en litt annen type, men med lignende transomfester.

bilde

Det ser forøvrig ut som enkelte deler finnes hos http://www.hurrikain.com/dana_drives.htm

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...