KongKing Startet 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2014 (redigert) Er på Oscarsborg i natt og tenkte jeg skulle fylle diesel på vei ut. Med utgangspunkt i Vollen så gadd jeg ikke kjøre motsatt vei mot Fjordservice, så jeg planla en tur innom Sætre ( litt før 19.00) og kanskje en øl på brygga i samme slengen. Jeg lå klar og skulle fylle da jeg så det stod: "pumpene er ikke selvbetjente". ok. da rusler jeg opp til marinabygget og sier jeg skal ha diesel, men der møtte jeg dette : Er det mulig å ha en Marina i indre Oslofjord som stenger kl 16.30 på en godværsdag som denne? Håper det er vintertidene som henger opp. stenge kl 19 på lørdag/søndag og 17 (!) søndag? Jeg ble overrasket.... Har nok på tanken til å komme meg hjem i morgen, og turen til Oscarsborg ble ikke ødelagt på noen måte :-) Godt å være i gang på "Borgen" igjen! Kk Redigert 27.Mai.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Tidligere hadde "Bendik" (Bendiksen - sjefen på Sætre Marina) et mobilnummer slått opp på døra så man kunne ringe utenfor åpningstid. På websidene deres står dette: Vakttelefon: 91551579 Jeg antar at det fremdeles er i drift, eller så hadde de vel fjernet det fra websidene...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KongKing Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Så ikke noe mob.nr. Men hvor vanskelig er det å få seg en kortterminal? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Helt enig angående betalingsterminal. Det kan fort bli en investering som betaler seg selv etterhvert som noen tørste båter kommer innom på kveldstid utover sommeren. Løsningen i Vollen er grei - verifiser kort først for å "åpne" pumpen. Da reduseres også risikoen for pumpestikk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KongKing Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Jeg kunne jo hatt en sværing og skulle fylt 1000 liter... Uansett er det en service og en god investering å ha kortterminal så folk ikke trenger forholde seg til åpningstider. Sikert noen som har droppet å dra innom siden de ikke vet om det er åpent eller ikke, selv om de er åpent. Jeg selv vil sikkert glemme åpningstidene, men huske at de stenger tidlig og derfor droppe å ta sjansen neste gang. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Når jeg tidligere drev marina var det ganske strenge krav for å ha kortterminal for båtbruk. Du måtte i utgangspunktet ha folk i nærområdet så lenge automaten var i drift. Brannvesenet var tilsynsmyndighet. Vet ikke om det fortsatt er slik eller om det er forskjellige regler i andre kommuner. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Kallethekid skrev On 27.5.2014 at 21.38: Når jeg tidligere drev marina var det ganske strenge krav for å ha kortterminal for båtbruk. Du måtte i utgangspunktet ha folk i nærområdet så lenge automaten var i drift. Brannvesenet var tilsynsmyndighet. Vet ikke om det fortsatt er slik eller om det er forskjellige regler i andre kommuner. I sommerhalvåret er det jo pub/cafe i samme bygg som marinaen på Sætre, så det burde være mulig å få til noe selv om folk må være i nærheten. Hvorfor gjelder ikke samme krav bensinstasjoner langs veien? Der kan man fint fylle kl 0430 uten andre tilstede enn en selv... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KongKing Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Puben van stengt den også, selv om uteplassene lå badet i sol.... Men det er vel ikke så enkelt å drive hverken pub eller Marina på et så lite sted. Men med slike åpningstider så er det vel bare et tidsspørsmål før det er kroken på døra.... Kk Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Er en i beit for litt fludium er det vel drøye 100m fra Marinaen i Sære til Esso stasjonen....om det er krise da. Da får en jo "Disel" med litt mer "puff" i og. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
quantumduck Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Kallethekid skrev On 27.5.2014 at 21.38: Når jeg tidligere drev marina var det ganske strenge krav for å ha kortterminal for båtbruk. Du måtte i utgangspunktet ha folk i nærområdet så lenge automaten var i drift. Brannvesenet var tilsynsmyndighet. Vet ikke om det fortsatt er slik eller om det er forskjellige regler i andre kommuner. Det er jo åpenbart mulig å få til på landjorda, og siden våre myndigheter ser ut til å mene at de fleste lover og regler som gjelder på landjorda også må gjelde på sjøen burde det da være mulig å få til dette med kortterminal. Dog - kommer ikke på noen marina med 24/7 fylling og terminal i Indre Oslofjord.... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Popeye70 skrev On 27.5.2014 at 21.44: Hvorfor gjelder ikke samme krav bensinstasjoner langs veien? Der kan man fint fylle kl 0430 uten andre tilstede enn en selv... Det må være fordi man kan fylle bensin i beruset tilstand på land uten fare for å falle i vannet, eller noe slikt ... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 På midten og slutten av 90tallet var det en del fleire sånne ring-etter pumper. Alle har terminal nå. Kommer nok i Oslofjorden også. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
olews Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 På Lindøya er det kortleser og du kan fylle når du vil. Lindøya er rimelig sentralt og lett å legge til. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Mariell Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Kallethekid skrev On 27.5.2014 at 21.38: Når jeg tidligere drev marina var det ganske strenge krav for å ha kortterminal for båtbruk. Du måtte i utgangspunktet ha folk i nærområdet så lenge automaten var i drift. Brannvesenet var tilsynsmyndighet. Vet ikke om det fortsatt er slik eller om det er forskjellige regler i andre kommuner. De reglene må det ha blitt lempet en god del på. Er to plasser i Sandefjord det er båtdiesel og bensin pumper. Framnes maritime og inne i hesteskoen. Begge ubetjente og "åpne" 24/7 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 quantumduck skrev On 28.5.2014 at 5.40: Det er jo åpenbart mulig å få til på landjorda, og siden våre myndigheter ser ut til å mene at de fleste lover og regler som gjelder på landjorda også må gjelde på sjøen burde det da være mulig å få til dette med kortterminal. Dog - kommer ikke på noen marina med 24/7 fylling og terminal i Indre Oslofjord.... På Kongen og Solvik er det kortterminal. Snart på Oksenøya også :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kallethekid Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Det går at få til, vi fikk godkjent kortterminal siden jeg bodde i tilslutning til marinaen. Argumentene mot var såvidt jeg husker: risiko for utslipp, brann ( biler er jo minimum EU-godkjente og kjøres som regel av edru folk. De har vanligvis heller ikke gassbluss.) De fleste landstasjoner har også en lavere beløps/mengde- sperre hvis noen skulle begynne å pumpe utenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Både på Lindøya, Kongen og Kavringen er det korterminal og mulighet til å fylle døgnet rundt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KongKing Svart 28.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Er vel det på Fjordservice i Vollen også? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Et meget viktig spørsmål Kong king: hvor er pizzaen kjøpt og evt inntatt, den så god ut....... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 28.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Den er kjøpt og inntatt på kroa i gjestehavna på Oscarsborg. Veldig god pizza der bunnen lages på stedet og ikke ferdig fryste bunner. kan anbefales! Pris 118 kr. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Takker, en sånn blir det nok snart. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 (redigert) Det er kortterminal i båthavna i Drøbak der Akvariet er. Åpent året rundt. Redigert 28.Mai.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dennrick Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Meanwhile.... så syntes jeg at noen av marinaene har vært svært trege ift å kapitalisere på en tidlig båtsesong iår. Vi har vært på vannet siden i midten av april, og det har vært mange stengte dører for mannskapet som ville ha iskrem som belønning for god fenderhåndtering. Dette gjelder Holmestrand(stengt), Tønsberg gjestehavn(stengt), Tønsberg drivstoff (stengt). Tønsberg burde nok starte litt tidligere. Havnevakten var litt flau. Det var 35 båter der da. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.