Jump to content

Progboat 2014

Pequod

Recommended Posts

Fredag tar jeg båten til rockefestival!

Det blir min første skikkelige langtur med båten ettersom det blir to overnattinger - og mer enn dobbelt så langt som det jeg har reist med båten før.

Festivalenhttps://www.facebook.com/events/607316916011022/?fref=ts finner sted på Holm gård i Holmsbu lørdag. Jeg har regnet ut at turen til Holmsbu vil ta rundt sju og en halv time i en gjennomsnittsfart på 4,5 knop, men det er jo endel andre ting som spiller inn, som strøm og vind og om jeg får lyst å hive ut et fiskesnøre...

Jeg har bestemt meg for at det skal bli en kosetur, så derfor tar jeg en overnatting på vei til Holmsbu, selv om jeg egentlig ikke trenger det.

Jeg starter derfor med å dra fra hjemmehavna på Oksval på Nesodden fredag ettermiddag. Målet er Oscarsborg - som blir mitt første stopp. Det er også det lengste jeg har vært med båten fram til nå (i oktober). Tenker å spandere på meg en middag der. Turen dit tar rundt tre timer i fem knops fart.

Så er jeg litt usikker på om jeg skal fortsette noen timer og finne meg en uthavn eller en gjestehavn litt lenger "ned" i Oslofjorden, eller om jeg blir på Oscarsborg. Vi får se når jeg kommer meg avgårde fra Oksval på ettermiddagen.

Lørdag morgen tar jeg uansett fatt på siste etappe ned langs Hurumlandet, forbi Tofte og deretter inn Drammensfjorden (hvis den heter det så langt ut?). Planen er å nå havna i Holmsbu mellom 15.00 og 15.30. Da har jeg god tid på meg til første artist starter kl. 16.30 lørdag. Var ikke mulig å reserve noen gjesteplass der, så jeg krysser fingra for at det er plass...

Deretter, når konsertene er over, trasker jeg ned til båten og sover over til søndag morgen. :smiley:

Hvis jeg kommer meg opp tidlig nok søndag vurderer jeg en avstikker til Horten på hjemveien. Vi får se hvordan det går. Blir uansett ingen overnatting på returen.

Gleder meg til dette, blir en liten test for meg. Skulle egentlig ha med en kamerat, men han ble syk og har meldt forfall.

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden underveis med litt bilder og situasjonsrapporter. På marinetraffic.com er jeg jo på plass under navnet Bergtatt.

Redigert av Pequod (see edit history)

Finner du ikke noe gjesteplass i Holmsbu så får du kjøre noen kilometer tilbake til Rødtangen. Der er det gjesteplasser som i alle fall fungerer i stille vær. Så får du heller komme oppom hytta mi og låne sykkel for å komme til/fra Holmsbu...

Forøvrig takk for tipset om festivalen, ser ikke bort i fra at det kan være interessant å stikke oppom Holm en tur. Litt roligere prog enn den jeg lytter på til daglig, men slett ikke ille!!!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Finner du ikke noe gjesteplass i Holmsbu så får du kjøre noen kilometer tilbake til Rødtangen. Der er det gjesteplasser som i alle fall fungerer i stille vær. Så får du heller komme oppom hytta mi og låne sykkel for å komme til/fra Holmsbu...

Forøvrig takk for tipset om festivalen, ser ikke bort i fra at det kan være interessant å stikke oppom Holm en tur. Litt roligere prog enn den jeg lytter på til daglig, men slett ikke ille!!!

Takk for det! Er det fullt i Holmsbu kan jeg jo alltids slenge ut et anker og svømme i land... :smiley:

Kan love deg mye bra musikk i låven! The Windmill er et lokalt band som jeg synes er vanvittig bra og både Pymlico og Adventure leverer solide saker! When Mary er et slags crossover-prosjekt med mange forskjellige impulser, de var veldig gode i fjor! Anbefaler deg å ta en tur!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...