olla Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Jeg har en seilbåt med Volvo Penta 130S drev, nettopp byttet olje på dette, men er i tvil om hvordan oljen skal peiles korrekt. 1 - Skal peilepinnen/skrulokket skrues helt ned for så å avlese mengden etter å ha skrudd det opp igjen? 2 - Skal ovennevnte bare settes nedpå gjengene for så å avlese mengden? Mener å ha lest at sistnevnte er korrekt, men finner det ikke igjen på nett eller i manualen. Har man for mye olje på drevet så blåser det gjerne simringene, har man for lite så er det sikkert heller ikke bra. Det gikk på nøyaktig 2.9L (dette er i henhold til manualen), da toppet det på maxmerket med skrulokket nedskrudd. Noen som har noe håndfast dokumentasjon på dette? Har fylt motorolje på drevet så det er i alle fall i henhold ref. siste bulletin fra Volvo. Quote Link to post
mikke Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Altenativ 2, er korrekt etter min manual iallfall ,, altså ikke skru ned peilepinnen før avlesning .. Quote ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
leopard Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Hvis du har vp d2 manualen så står det om dette på side 57. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.