Frissy Startet 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2014 Kjøpte gps nå, en garmin 50s echomap og spurte i butikken om dette var grei skuring å montere... spurte også om det var 12v kontakt for enkelhetsskyld. Ja var svaret på begge deler...... åpnet pakken idag og fant ingen 12v kontakt, kun en "haug" med ledninger. Er det noen som evt vet om noe verksted som har tid og som kan dette? Asker marina kanskje? Er helt grønn på elektriker ting og må melde pass selv her. Giveren er ingen krise om jeg ikke får på plass. Mest kartverk som frister. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 (redigert) Jeg har en garmin 527xs og der skal kun svart og rød ledning kobles av de tynne kablene i den tykke svarte kabelen som følger med. De andre kablene er om du skal koblet det til ett nettverk. og siden du har kjøpt ny så er det vel en installasjons bruksanvisning som følger med. Redigert 28.Mai.2014 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Fikk pris fra et verksted idag på 4-5000 for jobben. Er dette innafor? Synes det var noe kostbart..... tenker jo at jeg kun trenger hjelp til å koble til batteriet og trekking av strømledning. ..... fra batteri til gps. Og så er det montreing av giver, men det kan kanskje være en omfattende jobb? Innspill på pris her? Lurer på om jeg må sjekke om dette er noe jeg kan klare. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 (redigert) Som sagt er det kun 2 av ledningene i kabelen som skal kobles. Rød ledning + og svart ledning - Resten kan du bare surre fast. Giver er det litt forskjellig monterings måter på utifra hvordan type giver du har,men alle givere skal plugges direkte bak på Garmin enheten. Redigert 2.Juni.2014 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Det hørtes veldig dyrt ut. jeg har akkurat kjøpt samme plotter selv. Antar du har et sted å hente strøm fra i eksisterende bryterpanel el? Koble deg inn på strøm og jord der. Legg opp en sikring på plusskabelen til plotter. Giveren kan du evnt finne en egnet plassering til senere. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 På min var det ferdig montert sikringsholder med en glass sikring på 3A så det var bare å koble seg på nærmeste + og - kabel. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Var dette 50s også? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 (redigert) Hei ta kontakt med ERIK i den hvite skøyta med lyst tre overbygg som ligger i vile havn i Leangbukta tror han driver med litt kobling av elektronikk (eller Ragnar som ligger ved brygga ved siden av). Båten til Ragnar heter Villa Mar han kan sette deg i kontakt med Erik. Ragnar bor i båten fast og er en lett mann og få tak i.. Redigert 2.Juni.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Takker for gode tips. Skjønner at dette var for dyrt, jeg skal sjekke ut med konkrete tips ang hjelp i bukta! Evt så skal jeg være så sprø og gærn at ejg prøver sjøl. Takk igjen! Dette forumet har jeg mye god hjelp fra. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Det hørtes veldig dyrt ut. jeg har akkurat kjøpt samme plotter selv. Antar du har et sted å hente strøm fra i eksisterende bryterpanel el? Koble deg inn på strøm og jord der. Legg opp en sikring på plusskabelen til plotter. Giveren kan du evnt finne en egnet plassering til senere. Kikket litt mer i boksen idag og fant ut som du skriver at det kun trengs to av ledningene som skal kobles på. I tillegg var det sikring på den røde ledningen.... så da slipper jeg å tenke på det også. Jeg flere ekstra kurser i et bryter panel, men på feil side av det jeg skal ha den. Kan jeg koble inn på ledninger som er i bruk under brytere som feks vindusviskere/lanterner eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Det skulle gå bra så lenge det er dimensjonert godt nok fra før. Pass på du ikke kobler så du må skru på viskerne først da ;) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Ja, det var det jeg er noe bekymret for.... bedre med lanternene da .... skal i hvertfall klare nesten alt selv, så får vi se om jeg klarer å lure en el-spesialist til siste touchen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.