Jump to content

Firma i Asker som kan montere garmin gps med giver?

Frissy

Recommended Posts

Kjøpte gps nå, en garmin 50s echomap og spurte i butikken om dette var grei skuring å montere... spurte også om det var 12v kontakt for enkelhetsskyld. Ja var svaret på begge deler...... åpnet pakken idag og fant ingen 12v kontakt, kun en "haug" med ledninger. Er det noen som evt vet om noe verksted som har tid og som kan dette? Asker marina kanskje?

Er helt grønn på elektriker ting og må melde pass selv her. Giveren er ingen krise om jeg ikke får på plass. Mest kartverk som frister.

Fikk pris fra et verksted idag på 4-5000 for jobben. Er dette innafor? Synes det var noe kostbart..... tenker jo at jeg kun trenger hjelp til å koble til batteriet og trekking av strømledning. ..... fra batteri til gps. Og så er det montreing av giver, men det kan kanskje være en omfattende jobb? Innspill på pris her?

Lurer på om jeg må sjekke om dette er noe jeg kan klare.

Hei ta kontakt med ERIK i den hvite skøyta med lyst tre overbygg som ligger i vile havn i Leangbukta tror han driver med litt kobling av elektronikk (eller Ragnar som ligger ved brygga ved siden av).

Båten til Ragnar heter Villa Mar han kan sette deg i kontakt med Erik. Ragnar bor i båten fast og er en lett mann og få tak i..

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Det hørtes veldig dyrt ut. jeg har akkurat kjøpt samme plotter selv. Antar du har et sted å hente strøm fra i eksisterende bryterpanel el? Koble deg inn på strøm og jord der. Legg opp en sikring på plusskabelen til plotter. Giveren kan du evnt finne en egnet plassering til senere.

Kikket litt mer i boksen idag og fant ut som du skriver at det kun trengs to av ledningene som skal kobles på. I tillegg var det sikring på den røde ledningen.... så da slipper jeg å tenke på det også. Jeg flere ekstra kurser i et bryter panel, men på feil side av det jeg skal ha den.

Kan jeg koble inn på ledninger som er i bruk under brytere som feks vindusviskere/lanterner eller lignende?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...