Lenasmartin20 Startet 28.Mai.2014 Del på Facebook Startet 28.Mai.2014 Hei! Endelig fått satt dracon på sjøen i dag, med "ny" aq 130. Har et problem med motoren og en påfølgende teori! Mororen går helt greit på sakte fart og en stund på bånn gass, men etter to-tre minutter, begyner den å hoste, harke og feiltenne og så dø ut. På min gamle aq 130 hadde jeg tett oljepåfyllingslokk, men på denne er det et hull i lokket med en liten rørstuss, hvorfor er det det, og kan problemet være at den lufta/oljedampen som kommer ut derfra fører til at motoren ikke får nok oksygen?? kunne testet teorien ved å kjøre med åpen motorkasse, men hadde ikke tid til det i dag... Kom med din mening og info hvis noen vet om det f.eks skal en slange en plass fra den rørstussen, eller om det bare er et lokk tatt fra en bil???? hilsen Martin Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.Mai.2014 Del på Facebook Svart 28.Mai.2014 Prøv bensintilførselen først : sugerør i tanken - filter/sil - fødepumpe Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.Mai.2014 Del på Facebook Svart 28.Mai.2014 (redigert) Begynn med å sjekke luftingen til tanken, sitter som regel en liten rund metalldings på siden av båten, rett over fenderlisten i nærheten av tanklokket. En mulighet er å prøve med tanklokket av, bare pass på at det ikke kommer vann inn. Sjekk så at forgasseren virker slik den skal, ikke juster noe, men sjekk at choke osv. virker. AQ130 kom med både Zenith og Solex forgasser, så uten å vite hvilken type du har er det vanskelig å si noe spesifikt. Veivhusutluftning burde ikke ha noen betydning så lenge det faktisk er utluftning. Redigert 28.Mai.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 28.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2014 Fyllte tanken så full at det spruta bensin ut av luftinga i dag! Kan det ha noe å si? Er en nyoverhala enkel solex pai44 gasser... Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 30.Mai.2014 Del på Facebook Svart 30.Mai.2014 Ville også ha sjekket filteret. Hvis du har typen der det ligger et filter over vannutskilleren ville jeg ha byttet/renset dette. Typisk symptom er at motoren stopper. Du venter i 2 minutter og den tenner umiddelbart igjen, for så å dø ut etter 2 minutter igjen ved belastning. På tomgang går den greit... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.