Pequod Startet 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2014 Hvilke idioter er det som finner moro i slikt??? http://www.dt.no/nyheter/hvem-losnet-tauene-1.8450893 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Det er ikke første gang, og sist jeg leste om noe slikt var det også i en elv. Det er kanskje best å ta tampene i retur når man ligger til brygge eller i gjestehavn - da er det ikke fullt like lett for noen fulle pøbler å løsne båten. (men strengt tatt foretrekker jeg å lage knute på bryggesiden - enklest når man fortøyer, og enklere å forhale båten dersom det skulle bli nødvendig) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Black sea Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Lå fortøyd ved samme brygge i 7 uker i fjord. Men da lå jeg like ved bybrua. Bodde 5 minutter unna men var aldri sikker på hvordan båten hadde det. Var å sjekket fortøyningene kveld natt og morgen. Er f..n at ingen ting skal få være i fred. Sitér dette innlegget Link to post
Lmsafg Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Ms Drammen har vel også fått gjennomgå med flere tilfeller av både hærverk ombord og løsnede fortøyninger. Er vel som regel låst fast med kjetting nå, men for noen år siden ble den klippet over og. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Håpløst. Det samme skjedde med oss for to år siden i Stømstad, helt innerst ved land. Hadde ikke et tau iland da jeg sto opp. Heldigvis blåste vinden båten mot brygga, så vi hadde ikke flyttet oss mye. Longside på slike steder tar jeg tauet i retur fra kryssholtetene lengst fra land. Det er vel det beste jeg kan komme på, men hjelper jo ikke dersom noen kutter tauene da... Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Madserazzi Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Dette skjer desverre rett som det er . Noen som gjorde det samme med m/s Skjærhalden i Fredrikstad for noen år siden og. Den kila seg heldigvis i betongsøylene på gangbrua, uten de helt store skadene. Har og lest at dette skjer i Strømstad fra tid til annen. Er desverre mange idioter som går fritt rundt om kring, er nesten så en vurderer å ta med seg en kjettingtamp. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Og det samme skjedde gang på gang med elvekongen på årnes ifjor. Tre ganger ila sommeren tror jeg det var. Pikkpakk. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Så kan man spekulere - er det rett og slett bare tilfeldige rampestreker, er det ramp som ikke liker båter, er det noen båteiere som har mange uvenner, er det misunnelse, er store båter mer utsatt enn små, er motorbåter mer utsatt enn seilbåter ..? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.