Jump to content

Løsnet fortøyningene med vilje

Pequod

Recommended Posts

Det er ikke første gang, og sist jeg leste om noe slikt var det også i en elv. Det er kanskje best å ta tampene i retur når man ligger til brygge eller i gjestehavn - da er det ikke fullt like lett for noen fulle pøbler å løsne båten. (men strengt tatt foretrekker jeg å lage knute på bryggesiden - enklest når man fortøyer, og enklere å forhale båten dersom det skulle bli nødvendig)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Lå fortøyd ved samme brygge i 7 uker i fjord. Men da lå jeg like ved bybrua. Bodde 5 minutter unna men var aldri sikker på hvordan båten hadde det. Var å sjekket fortøyningene kveld natt og morgen. Er f..n at ingen ting skal få være i fred.

Håpløst. Det samme skjedde med oss for to år siden i Stømstad, helt innerst ved land. Hadde ikke et tau iland da jeg sto opp. Heldigvis blåste vinden båten mot brygga, så vi hadde ikke flyttet oss mye.

Longside på slike steder tar jeg tauet i retur fra kryssholtetene lengst fra land. Det er vel det beste jeg kan komme på, men hjelper jo ikke dersom noen kutter tauene da...

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Dette skjer desverre rett som det er . Noen som gjorde det samme med m/s Skjærhalden i Fredrikstad for noen år siden og. Den kila seg heldigvis i betongsøylene på gangbrua, uten de helt store skadene. Har og lest at dette skjer i Strømstad fra tid til annen.

Er desverre mange idioter som går fritt rundt om kring, er nesten så en vurderer å ta med seg en kjettingtamp.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...