Jump to content

Tips for ny båt, nettopp solgt :-)

Hekkbølgen

Recommended Posts

Veldig smart med den benkløsningen som kan trekkes ut! Da blir det skikkelig bra med sitteplasser rundt bordet. Fint med dør ut på plattform også :-)

Er den bare 285 bred? Står 285 på dybde i annonsen, men tipper det var en feiltasting og at det skal være bredden? Er dette samme som master/inter-skrog? Minnet meg litt om dem...

Kk

Gratulerer med salg av båt !

Resten av innlegget mitt er rett og slett redigert, da jeg av Bergen Dørk ble gjort oppmerksom på at du hadde handlet. Gratulerer med kjøp også da :-)

(dæven dette var kjappe handler)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Nei, de har vært i hardt vær hos NB og er vel om det ikke er noe jeg har gått glipp av i dag konkurs. Dette kan det jo være at markedet reagerer på, men jeg synes også det er merkelig at Viknes skal være så overmåte populær og at NB står stille på bruktmarkedet da dette er båter med samme løsninger(selvfølgelig med masse forskjeller også).

Jeg siklet på Ramin for mange år siden da jeg så den på den flytende utstillingen i Sandvika og den var ny, men jeg var ikke i nærheten av å kunne handle den gangen.

Synes det var en fin løsning med porten ved siden av akterkabinen, men litt smal var vel ankepunktet mitt da.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Skal gi dere en oppdatering ang Raminen når jeg er på vei hjem. Tror avg blir fredag kveld eller lørdag morgen. Var å prøvde den for 3 uker siden og det lille jeg fikk erfart da var bra. Sammenliknet med min Agder så er Raminen mye bedre i sjøen. Ved full ratt utslag i 28 knop la den seg rolig inn mens agderen i 26 knop danser og føles vinglete. Føles dom agderen kun har litt av hekken nedi og blir ustabil samt roret slipper og svingradius blir stor.

Vanntro: Ja det ble en kjapp handel men som nevnt var jeg ned å testet raminen for 3 uker siden og hadde slått den fra meg men god megling på pris og ikke minst hjelp av Håkon Den glade båtmegler, ang skaffe og montere utstyr jeg vil ha ble vi enig. Er utgangspunktet veldig fornøyd med Agderen men savnet utg bak og defroster til regnværsdager.

Redigert av Hekkbølgen (see edit history)

Den skal få seg nye QL trimflaps (er ingen flapsidag) og nye niroxx seter er bestilt. Pengene flyr av gårde allerede..

Gratulerer med ny båt, Hekkbølgen! Jeg har også "siklet" over denne Ramin'en, men ble for treg til at jeg kom meg til Søgne for en kikk. Tror dette er en flott båt. Selv endte jeg opp med en Baltic, etter salget av vår kjære Nidelv 26.

Apropos Niroxx så har også jeg lyst til oppgradere cockpit-setene til "siste mote", nemlig Alcantara-Niroxx, med fargekode "Niroxx Marina 99.099 Antrasit", fra http://www.scanaprima.no/?c=17073

Har du funnet pris dette Niroxx-stoffet?

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Turbåt: Jeg betalte 22500 for komplett sett til agderen ifjor via Agder boat. Fikk ca samme pris på nytt sett til Raminen. Hvis du leser finn annonsen til balticen i Slemmestad hadde han byttet direkte ved en salmaker i Kr Sand. Mener det er samme firma som syr båtputer for de fleste båtmerker på Sørlandet. Synes båten blir mye finere med niroxx :-)

Redigert av Hekkbølgen (see edit history)

God tur nedover til Krukehavn og losene. Flott sted i havgapet :thumbsup:

Turbåt: Jeg betalte 22500 for komplett sett til agderen ifjor via Agder boat. Fikk ca samme pris på nytt sett til Raminen. Hvis du leser finn annonsen til balticen i Slemmestad hadde han byttet direkte ved en salmaker i Kr Sand. Mener det er samme firma som syr båtputer for de fleste båtmerker på Sørlandet. Synes båten blir mye finere med niroxx :-)

Supert, takk for info. Kontaktet (e-post) salmakeren i Kr Sand for noen dager siden. Har ikke fått svar enda. Regner med de er bisi på disse tider av året ;-)

God tur - både ned og opp igjen :-)

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Der var du på plass i Krukehavn ja !

Jeg prøve å kopiere bildet ditt for å legge det ut på nytt(riktig vei).

La seg riktig vei på skrivebordet mitt, men i det jeg skulle laste det opp på serveren til BP snudde det seg feil vei igjen ???

Ser for øvrig at brakka til Losbåtene er revet og at det er der de driver å pigger. Da vil jeg tro at det er ny brakke til Losbåtene som skal bygges.

God tur videre !

Redigert av VannTro (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...