Jump to content

Drivstoffgiver 240-33 ohm, 24,5cm, finnes det?

DIYglenn

Recommended Posts

Hei!

Jeg har tenkt å få byttet ut tankgiveren min, da den jeg har nå viser gal vei, (0-180 ohm) og blir veldig unøyaktig grunnet feil motstand og feil størrelse.

Det er i en løs tank, hvor jeg har montert en biltema-giver. Giveren skrus inn i en flens, som er ca. 40mm på innsiden (giveren har utvendige gjenger).

Denne er 20cm lang, men etter å ha målt nøye nå, er det ganske nøyaktig 24,5cm fra bunn til toppen på flensen.

Jeg trenger nå å få anskaffet en (billig) giver som passer oppi, helst så nære 24,5cm som mulig. Så vidt jeg vet er giverne 20, 22,5 og 25cm. Jeg hadde kanskje fått plass til en 25cm ved å bruke en adapter/kobling, men denne koblingen blir vel da raskt så høy at totalen sikkert blir 27-28cm høy? Så om det er mulig er det kanskje bedre med en giver på 22,5cm, men det betyr vel at min tank på 25 liter vil stå som helt tom ved 5 liter om jeg mangler et par cm på giveren (flottøren må jo ha noe å flyte i).

Men dette trenger ikke nødvendigvis å være en dårlig ting, da har man jo en liten reserve. Bare så lenge den ikke går fra halvfull til plutselig å være tom (som den gjør nå).

Er det noen som vet hvor jeg kan anskaffe en giver som passer i mine 24,5cm, med/uten adapter og har 240-33? Er det Wema flens?

• 2 weeks later...