Jump to content

Bunnstoff

Festina Lente IV

Recommended Posts

Astor skal opp i mai etter å ha ligget ute i 1 1/2 år. Tre forskjellige bunnstoff skal testes.

Nå skal det nye bunnstoffet til Seajet testes. Det heter 038. Jotun sitt NonStop Extreme og et bunnstoff fra Hempel.

De for like store bunnflater på hver side av bunnen.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg tror ikke du skal forvente noen store resultater av av en slik test.

Jeg har brukt alt mulig slags. Det eneste som muligens var noe bedre var Seaforce 60.

Men det smører man jo ikke på en fritidsbåt.

Om det gror eller ikke har mye mer med forekomst, næring, vannkvalitet og lys å gjøre.

Det gror alltid mer på den siden av båten som oftest vender sørover.

Har brukt Seajet 033 (selvpolerende) på de to siste båtene jeg har hatt, aldri groe. Bruker båten riktignok hele året, men allikevel. Tar opp båten annenhvert år for å legge på nytt der det er slitt av, resten lar jeg sitte. Ikke noe vits å legge bunnstoff lag på lag etter som årene går. Eneste som tjener på det er båtbutikken.

• 4 uker senere...

Biltema har et nytt kobberbasert bunnstoff som er supertynnt, slik som VC17m, men der i gården kaller de det "bunnmaling".

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Bunnmaling-kobberbasert-2000035635/

Til en ganske annen pris, ca 140 for 3/4 liter mot 500 for VC17m, dog lang tørketid i forhold.

Kan jeg bruke dette på skjærgårdsjeepen istedenfor dette Bunnstoffet fra Biltema?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...