Jump to content

230v landstrøm - er det standardiserte løsninger nå?

Bay_liner

Recommended Posts

Har benyttet meg svært lite av landstrømløsninger men de jeg har hatt pluggen i har vært 230v 1-fase 16A industrikontakt type Phillip Hauge.

Er dette fortsatt "standarden" rundt forbi eller er det skjedd noe på den fronten?

Årsaken til spørsmålet er at jeg bygger om elsystemet på Baylineren og vil gjøre den så kompatibel som mulig med nåværende og fremtidige standarder.

Har ikke giddet å sjekke forskriftene for marinaanlegg for det er det som er der alle "dere" er som gjelder dvs hvordan det er og ikke hvordan det skulle vært. .

Tenker å montere en 16A jordfeilautomat som hovedbryter i båten og teknisk sett blir det bra men antagelig feil om man tar hensyn til selektivitet vs bryggeanlegget som sikkert er sikret med 16A oxo.

Et annet spm er om det er jordfeilbrytere på bryggeanleggene, påbudt? Vanlig? eller sjelden?

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...