Jump to content

Hold ekstra god utkikk i Oslofjorden ved Glomma!

Seaward

Recommended Posts

Hadde en svært ubehagelig opplevelse i går som jeg kjente langt inn i ryggmargen! Var utenfor Hankø, og plutselig hogg det til med et smell akterut. Sekunder etter kom det var det vann i bunnen av motorrommet. Hadde vært borte i en plankebit, tømmerstokk el. Peiset på innover siden det så mye ut, og tenkte på kran, plastskader, nytt ror og propell...På en helligdag selvsagt!! -Men etter litt tid avtok lekkasjen utrolig nok, og jeg gikk til brygga istedenfor. Dykket ned i dag og det var kun en liten skade som kan vente til høsten. Propell, bunn og ror så upåvirket ut. Antagelig har noe slått bort i roret og det oppsto lekkasje i hylsa. Roret satt imidlertid på plass, og etter en omgang med grease på smørenippelen på roret ble det tett. Har en nabo som det gikk betraktelig verre med! Moralen er: Det er mye dritt som flyter rundt i vannet, så vær ekstra på vakt i Oslofjorden nå i disse flomtider i Glomma!

Jeg har holdt på nedi båten de to siste dagene på Selbak i Glomma, og har observert vanvittig mye greier komme drivende nedover elva, rett bak hekken på båten. Har sett store trær, bildekk, en sofa, massevis av stokker, paller og planker, samt noe som kan minne om bygningsrester. Alt dette ender jo uti fjorden, så man bør nok være ekstra observat en god stund framover i hele oslofjord og Østfold regionen. Har vært massiv vannføring de siste dagene.

Ligger rett ved Bring terminalen på Rolvsøy og er nede i båten hver dag og ser litt av vært komme i stor fart nedover elva. Fikk en stor stokk i siden mens jeg var der men heldigvis ikke noe skader. Er et lite elve utløp i den lille havna der så strømmen er vannvittig der så mye kommer inn til oss :headbang: Ser det har roet seg en del nå og vannstanden er ikke så høy

Redigert av Stig A. Å. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...