Roger og Olina Startet 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2014 Hei folkens. Jeg har 50 meter blytau på ankervinsjen. Men, når det er ca 10 meter igjen når jeg tar opp ankeret. Så hender det ofte at det krøller seg. Ettervært som det fyller seg opp i trunken, så blir det tullball oppi der. Jeg kan ikke flytte på ankervinsjen, så setter pris på noen lure tips her. Sitér dette innlegget Link to post
bjolsen Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Hvis tauet er noen år så blir det litt stivere og legger seg dermed ikke så fint på plass i kassa som da det var nytt. Har hørt en gang at man kan bruke tøymykner , men har ikke prøvd det selv. Sitér dette innlegget (Skibsplast 655) (Nordan 780) (Bavaria 32 sport) Finnmaster 68 DC Link to post
Roger og Olina Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Hmm, det var ett godt tips. Takk for det bjolsen Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 På kjetting kan en sette en spiss kon midt i bøtta for at det legger seg mer ut mot sidene. Men om det virker med blytau har jeg ikke peil på. Men ønsker gjerne svar på slikt selv, for tror jeg snart kan komme opp i samme problemet pga liten plass til trauet. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Roger og Olina Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Sikkert en god ide når det gjelder kjetting. Men tror problemet blir bare større med tanke på tau... Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Kjetting tar vel til takke med en moderat kon. Men en ganske tynn høy en burde kanskje hjelpe for tau også? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
TasleT Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Det er kanskje saltet i tauet som gjør det stivere. I så fall sikkert en skikkelig spyling først, så vask og tøymykner. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Roger og Olina Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Jeg spyler det ganske så ofte, så tror ikke det er så mye salt igjen Men det er nok noen år gammelt. Så jeg skal ta det i en industrimaskin og bruke ekstra elpasoft... Så får en jo se om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Tauet kan få vridninger, om tauet trengs å rettes så prøv å slipp alt ut legg deg et område som er dypere enn tauets lengde. Slipp ut alt tauet, dregge må ikke nå bunnen. 2 kaffekopper og tauet skal være fri for tvinn. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Godt forslag tomfro og det har jeg gjort et par ganger, uten at det har hatt så mye å bety- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.