Jump to content

Finnes det Syrefaste smørenippler med amerikanske gjenger?


John_Kr

Recommended Posts

Hei

Har alltid slitt med å få presset inn greas i de øvre/ fremme smørenipplene på min påhengsmotor, de som er plasser rett bak styreservoen. De kommer jeg rett og slett ikke til med fett presse. Tenkte at man kunne kjøpe nippler som har 90 grader vinkel slik at det er lettere å komme til.

 

Har dere noe tips?

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Ja, det får du kjøpt. Jeg kjøpte noen syrefaste fettnipler på Industrihydraulikk her i Fredrikstad, de hadde faktisk i hylla.

 

Jeg har samme problem på min E-tec 40 på jolla, men har ikke somlet meg til å skru dem ut så jeg er ikke sikker på gjengedimensjonen. Føler meg imidlertid rimelig sikker på at det er vanlige konsike rørgjenger (NPT).

 

Har du sjekket gjengedimensjonen siden du sier at det er amerikanske gjenger?

Link to post
Share on other sites

Tror nok kanskje han mener vanlige rørgjenger (i tommer).

 

Uansett: Nipler i både metrisk og tommeutførelse med forskjellige vinkler og form fås hos de aller fleste velassorterte maskinforretninger, Tess etc. Biltema selger slike assortiment i sett, men jeg vet ikke om de har fått dem i syrefast utførelse også.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...