Jump to content

aq130, årsak til tenningsbank?

Lenasmartin20

Recommended Posts

Nei, ikke tenningsbank grunnet lite bensin - så vidt jeg vet.

Du endrer tenningstidspunktet til noe senere tenning, eller tilbake som det heter for å redusere bank. Det er gjerne hele fordeleren du vrir. Vet ikke hvordan AQ har gjort dette, men det er vel gammel US "teknologi" så du løsner hele fordelerhuset, mener jeg og vrir det.

Du kan få tenningsbank (er du sikker på et det er det du har?) ved feil innstilling av tenningstidspunktet. Det regulerer du ved å løsne og vri på fordelerhuset som du sier. En veldig grov instilling er å vri til motoren går best på tomgang. For nøyaktigere innstilling trenger du en som er LITT ekspert. Helst bruker du stroboskop, men det går også uten. Jeg regner med at du har sjekket at stift og kondensator er i orden?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Har satt i "ny motor" brukt nyoverhala forgasser fra gamle motorn, bytta fra dobble. Ny coil, fordeler + kondensator fra gamle motorn...

Pluggene har jheh hatt ut og fila, ser greie ut! iflg forrige eier gikk den fint i fjor, selges pgha defekt båt, så ville vel være rart om kondensator ble dårlig ila vintern, barew hatt av lokket og sett på stifta, ser grei ut...

Godt mulig! Har ikke peil på tenningsjustering, men problemet er at hvis jeg kjører over 3000 rpm, så byner motorn å gån ureint og "dø"ut etter en stund, syns det kommer noen lyder som etter det jeg har googlet trolig kan være tenningsbank! kAN TENNINGSBANK GI DISSE SYMPTOMENE, ELLER ER DET NOE ANNET FEIL I TILLEGG?!?

mvh Martin

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...