Optimist1 Startet 31.Mai.2014 Del på Facebook Startet 31.Mai.2014 Jeg har en KAD44 som fungerer knirkefritt, men forrige sesong så jeg at det var litt olje "sprut" i motor rommet på styrbord side, litt aktenfor kompressoren på motoren. Jeg kan ikke forstå hvor denne oljen kan komme fra, for det er jo ingen ting som snurrer rundt på motoren så langt bak...Nå har jeg prøvd båten i helgen, med rent og pent mottorrom, slik at det er enklere å se hvor det er olje. Er det noen som har en ide' om hva som kan lekke? Takker for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 31.Mai.2014 Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Oljekjøleren sitter på innsiden/under varmeveksleren. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Optimist1 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Akkurat, da er det vel bare å feilsøke på denne. Dårlige pakninger eller slakke bolter kan vel være en start. Noen som har erfaringer med dette? Som man kan se av bildene er det olje "sprut" over et større område... Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 31.Mai.2014 Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Synes det ser ut som du har en del olje på toppen av kompressoren også. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Chiefengineer Svart 31.Mai.2014 Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Søling på kompressor, kastet ned i reim og slynget utover. Kan ha begynt med grising av smo. ved etterfyllling på toppdekselet. Det er en teori. Det skal IKKE se slik ut på rillene på en ren kompressor.:-) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Oljen på kompressoren er størknet 556, det er ingen lekkasje herfra. Oljespruten går også lenger bakover (de små prikkene). Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 1.Juni.2014 Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Sjekk slangestussen som kommer fra veivhusluftingen, den henger bak oppe med ekspansjonstanken i nærheten av innsuget fra luftfilteret. Mangen henger på ei lita flaske på enden slik at eventuell olje går ned i den. Slangen ligger der for at veivhusgassen skal bli sugd inn i luftfiltreret igjen. Det fører til at luftfilteret blir fort drittent. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Takk for tipset, det skal jeg undersøke:) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Slangen på veivhusluftingen ser ut til å komme ned på BB side av motoren, ser det kommer litt olje ut av denne, men det drypper bare litt rett ned i motorrommet. Ingenting blir "kastet" rundt slik som det er på SB side. Krøyp ned motorrommet i dag, men alt var tilsynelatende tørt og fint under og rundt varmeveksleren. Må varmeveksleren avmonteres for å komme til oljekjøleren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.